06.10.2023 Скопје
За многу деловни лидери, инфлацијата е повеќе теоретски концепт отколку реалност. На крајот на краиштата, поминаа 40 години откако инфлацијата ја крена својата „лоша“ глава, така што таа едноставно не е дел од живееното искуство на сите. До сега.
Инфлацијата не само што ја зголемува цената на сè, туку предизвикува и хаос со одамна воспоставените начини на кои деловните лидери ги разбираат, планираат и предвидуваат побарувачката на производи, ресурсите на синџирот на снабдување, залихите и готовинскиот тек. Поранешните сигурни начини за вршење на овие работи едноставно нема да издржат во инфлаторни средини.
Цените на храната, киријата или хипотеките и бензинот силно ги погодуваат потрошувачите, оставајќи ги со помал дел од паричникот за несуштинските работи. Ова значи дека вашата компанија треба да стане уште подобра во планирањето на побарувачката, предвидувањето и чувствителноста на однесувањето на потрошувачите, што пак ги поттикнува производството, транспортот, управувањето со залихите и набавката на суровини. Ќе треба да вклучите водечки пазарни индикатори, потрошувачки трендови во реално време и други сигнали за надворешни податоци во прогнозирањето на побарувачката за подобро да ги предвидите напредните мешавини и волумени на производи.
Се чувствува како совршена бура на фронтот на влезните трошоци, нели? Материјалите се дефицитарни и скапи – а испораката на она што е достапно до вашите производствени погони и магацини трае подолго и чини повеќе. Во исто време, во тек е Големата оставка, што ги зголемува трошоците за работна сила.
Сето ова изврши значителен притисок врз маргините. Бизнис лидерите треба подобро да ги планираат ресурсите и материјалите. На пример, тие треба да ја земат предвид варијабилноста пред време и да имаат подготвени сценарија за да ги балансираат трошоците со услугата и наизменичното користење на ресурсите и да носат повеќе пазарни сценарија на редовните состаноци за продажба и операции за да можат брзо да реагираат додека трендовите се зацврстуваат.
Како резултат на тоа, сега треба внимателно да го следите и оптимизирате управувањето со обртните средства и баферите на залихите. Ова е клучно, бидејќи кога на вашиот бизнис му треба готовина, последното нешто што ќе сакате да направите е да позајмувате со високи стапки додека капиталот е врзан во неискористен залихи. Треба да знаете што точно е потребно и да управувате со достапниот залихи тесно и ефективно врз основа на варијабилноста на побарувачката и понудата во реално време.
За да напредуваме во услови на овие инфлациски влијанија ќе треба:
– Поблиско усогласување помеѓу одделенските дисциплини и одделот за финансии;
– Дигитална платформа која ги евидентира сите трансакции како што се случуваат и ги интероперира овие податоци за точно моделирање, планирање и прогнозирање;
– Поврзување на надворешни извори на податоци (како економски податоци) и мрежи на синџирот на снабдување.
Инфлациската динамика се менува толку брзо, што извршните директори може да се разбудат во понеделник наутро со драматични економски промени кои влијаат на приходите, трошоците и претпоставките за маржа. Како резултат на тоа, планирањето на финансиите, побарувачката и синџирот на снабдување мора да бидат тесно координирани на честа основа. Знајте ја вашата готовинска позиција во реално време за да донесувате информирани одлуки за планирање и буџетирање.
Овие стратегии ќе му овозможат на вашиот бизнис да биде попредвидлив, подготвен и агилен, што е од витално значење за навигацијата на економските подеми и падови. Многу компании почнуваат да се вклучат во веројатностичко планирање, каде што развиваат повеќе сценарија за планирање засновани на најдобрата, најлошата и „средната“ или „веројатната“ реалност за да можат брзо да реагираат како што се менуваат работите.
Подготвено од А.Ѓ.