09.10.2023 Скопје

Големите технолошки компании инвестираат многу во развојот на „паметни очила“, кои би можеле да станат единствениот пренослив уред што ни треба.

„Паметните очила“ претставуваат прозорец кон иднината, тврдат компаниите вклучени во развојот на овие електронски „играчки“ кои теоретски треба да ги заменат мобилните телефони, лаптопите и бројните други вообичаени „паметни“ и преносливи уреди.

Последниот пример за верба во иднината на оваа технологија дојде со претставувањето на втората генерација на паметни очила, кои се производ на соработката меѓу Мета, матичната компанија на социјалните мрежи Фејсбук и Инстаграм, и познатиот Реј Бан, т.е. Ludžottica, гигант во светот на наочарите, кој под својот чадор, покрај споменатиот бренд, ги држи и Oakley, Persol и други. Овој пат името „Stories“ е испуштено, па така новите очила од оваа соработка се нарекуваат „само“ Ray-Ban Meta Smart Glasses, а примена би требало да најдат пред се кај креаторите на мултимедијални содржини.

Иако првата генерација на овие очила не беше огромен хит, основачот на Facebook, Марк Цукерберг не се откажува од визијата во која „паметните очила“ целосно ќе ги заменат телефоните, веројатно до крајот на оваа деценија.

Паметните очила во основа се некој вид компјутери кои можат да се носат како обични очила, а на корисникот му нудат низа опции и информации, вели Недим Дедиќ, хонорарен новинар специјализиран за „сè што е поврзано со електронски гаџети“.

„Во зависност од видот и намената на одредени модели, оние на очилата можат да понудат разни информации преку подобрена, зголемена реалност, како што е дисплејот во борбените авиони, таканаречениот HUD, тие можат да снимаат видеа и да фотографираат користејќи вградена камери, можат да овозможат слушање музика и телефонски повици, но можат да им помогнат и на лицата со оштетен вид или на лицата кои имаат одредени проблеми со видот, како на пример неможност за гледање одредени бои и слично. Тие можат да ’зумираат’, т.е. да ги доближуваат далечните предмети, можете да гледате филмови и да играте видео игри… Има различни апликации на овие очила“, истакна Дедиќ.

Раниот почеток на технологијата за „паметни очила“ не беше ветувачки. Пред 10 години на јавноста и беа претставени Google Glasses, паметни очила кои ветуваа многу, но очајно пропаднаа.

За многумина проблем беше високата цена од илјада и повеќе долари, за други корисниците на овој уред изгледаа како киборзи, за други им пречеше прашањето на приватноста, бидејќи уредот можеше да снима без знаење на другите. Цела деценија Google се обидуваше да ги „турка“ овие очила како нешто што е задолжително, прво за пошироката јавност, а потоа и во деловниот и научниот свет. И додека тие очила имаа позитивни реакции од научната заедница, 10 години подоцна Google целосно (засега) се откажа од овој проект.

Сепак, други големи компании, како Мета, Мајкрософт, Епл… инвестираат многу во развојот на овие технологии и се обложуваат дека таквите очила ќе станат вообичаени, па дури и на крајот ќе ги стават надвор од употреба сите други паметни уреди, вклучително и мобилните телефони.

И додека повеќето од нас се задоволни од моменталната понуда, имајќи предвид дека модерните мобилни телефони комбинираат толку многу различни функции што е тешко да се замисли дека ни треба „нешто ново“, големите играчи сепак размислуваат поинаку.

На пример, основачот на Фејсбук, Марк Цукерберг, рече дека на секои 15 години се појавуваат нови начини на користење на информатичките технологии. Прво дојдоа персоналните компјутери, потоа можноста за користење на Интернет со помош на мобилни телефони, а според него, следен чекор е ерата на зголемена, подобрена и виртуелна реалност.

Според него, она што ги разликува овие технологии од постоечките е тоа што им овозможуваат на корисниците да бидат присутни и да комуницираат со своите пријатели додека прават други работи.

„Кога сте со некој кој го гледа својот паметен телефон, не се чувствувате како да е таму. Но, со виртуелна и проширена реалност можете да комуницирате со вашите пријатели и семејството“.

Од друга страна, извршниот директор на Apple, Тим Кук, рече дека проширената реалност е технологија која ќе ги подобри способностите за човечки перформанси наместо да ги изолира луѓето.

Зголемена или зголемена реалност е технологија која ги комбинира дигиталната технологија и реалноста. Така, на леќите на очилата можеме да видиме различни информации, како да гледаме во компјутерски екран, но во исто време видното поле не ни е намалено. Исто така, предметите и фигурите во вселената може да се видат, како да се холограми, иако никој друг не може да ги види. Покрај нив, тука е и виртуелната реалност, каде што со помош на специјални уреди слични на очилата за скијање, корисникот „влегува“ во таа виртуелна реалност и ја „напушта“ реалноста.

„Веќе нудат паметни очила, а во иднина ќе понудат повеќе опции. Веќе денес, на пример, лекарите можат да ја користат проширената реалност за да ги „видат“ своите пациенти, нивните повреди и поплаки, за да се подготват за операции“, вели Дедиќ.

Технологијата, во зависност од перформансите, вели тој, нуди навистина големи можности.

Подготвено од М.Д.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *