23.09.2023 Скопје
Владата на Федерацијата Босна и Херцеговина во измените на Законот за внатрешна трговија на Федерацијата Босна и Херцеговина предлага, меѓу другото, е-трговците на мало, при рекламирање, да се обврзат да се идентификуваат како физичко лице или регистрирано трговец.
Имено, за време на пандемијата на корона вирусот и затворањето на речиси сè, е-трговијата цветаше во Босна и Херцеговина, а граѓаните се повеќе избираат да купуваат онлајн.
Од Министерството за трговија на БиХ за федералните медиуми изјавија дека работната група го финализира Нацрт-предлогот на Законот за внатрешна трговија во овој субјект.
„Продажба на далечина може да организира само трговец кој се пријавил за тој вид на трговија и добил шифра за дејност од надлежен регистрационен суд. Вака пишува во новиот текст на законот. Не може да се контролираат сите кој продава производи преку социјалните мрежи, а се предлага при рекламирање е-трговците се обврзани да се легитимираат како физичко лице или регистриран трговец Регистрираниот трговец е должен да го наведе регистарскиот број, а тоа останува на клиентите да одлучат дали сакаат да купуваат од е-трговец кој не оставил никакви информации за евентуални поплаки или рекламации доколку сакаат безбедна трговија“, соопшти Министерството за трговија на БиХ.
Како што беше претходно наведено, Предлог-законот за внатрешна трговија на ФБиХ треба да се најде пред членовите на Владата на БиХ до крајот на оваа година, по што ќе биде упатен во собраниска процедура.
Адмир Чавалиќ, претседател на Комитетот за економска и финансиска политика во Парламентот на БиХ, изјави дека не е возможно да се направи горенаведеното во споменатиот контекст, разбирајќи ги светските трендови и она што се случува во странство.
„Ова им дава поголема можност на понудувачи кои можат да бидат физички, правни лица и слично. Се разбира, законот се уште не е стигнат до Владата на ФБиХ, ниту до собраниската процедура и ќе видиме во каква форма ќе дојде. секако оди како предлог закон, така што верувам дека многу работи ќе се сменат“, рече Чавалиќ.
Според него, законот треба да го заштити потрошувачот, но да има баланс за да не се оди на принципиелна заштита по цена на уништување на развојот на онлајн платформите кои овозможија многу граѓани да заработат одреден приход, но исто така и за потрошувачите да го добијат она што им треба.
„Злоупотреби постојат, но колапсот на пазарните односи не може да биде лек за да се запрат овие злоупотреби. Мора да се бараат некои други модели“, нагласи Чавалиќ.
Инаку, со измените на Законот за внатрешна трговија на БиХ се планира воведување неработна недела во продажните објекти, а се разгледува и можноста за воведување пумпи за самопослужување.
Подготвено од А.Ѓ.