26.09.2023 Скопје

На денешниот динамичен пазар на труд, улогата на генерацијата Z станува се поголема и поголема. Оваа генерација, која е обликувана во време на брза технолошка еволуција и глобални општествени промени, носи свои уникатни перспективи, преференции и потреби на работното место.

Експертите за човечки ресурси посочуваат дека членовите на генерацијата Z, луѓе родени меѓу 1995 и 2010 година, се присутни на пазарот на труд веќе неколку години, па дојде време да се оцени како се снаоѓале досега и што мислат работодавците за нив. Панелот насловен „Gen Z – менаџерски предизвици, очекувања, совети и трикови“ понуди подлабок увид во разбирањето и управувањето со најновата генерација работници.

Арогантни, незадоволни, барани, отворени и склони да поднесат оставка врз основа на чувства. Така работодавците често ги доживуваат членовите на генерацијата Z.

„Само делумно се согласувам со таа оценка. Навистина, некои членови на генерацијата Z ги „красат“ овие квалитети, но можеме многу да научиме од нив. На пример, за важноста да се воспостави рамнотежа помеѓу приватниот и деловниот живот. Тие не сакаат непотребно да седат во канцеларија и да ја „куцнат“ картичката во 17 часот. Тие сакаат да се реализираат на многу полиња и тоа надвор од работното време. Згора на тоа, поради нивното влијание веројатно ќе треба да ги скратиме работните часови до шест часа со текот на времето“, истакна Маја Вучиќ, професорка по психологија и психотерапевт за когнитивно бихејвиорален психотерапевт.

„Не смееме да генерализираме, без разлика за која група работници станува збор“, вели Дарио Марчац, ментор на TikTok во компанијата „Crew Media“, кој и самиот е член на генерацијата Z.

Тој исто така рече:

„Исто како и кај постарите генерации, така и меѓу генерацијата Z има прекрасни, вредни и флексибилни луѓе, како и оние со кои е малку поголем предизвик да се работи. Исто така, верувам дека ќе заслужиме почит ако имаме квалитетна работа и професионализам зад нас“, вели Марчац и додава дека најмладите учесници на пазарот на труд имаат една, но важна, компаративна предност во однос на постарите генерации, а тоа е одличното познавање на новите технологии.

Платата е најважна

Помладите работници сакаат демократски деловен свет и право на глас во него, објаснува Матеја Терек од компанијата „Нетген“. Во исто време, во обид да ја докажат својата вредност, понекогаш не се грижат за пристојноста.

„Дел од членовите на генерацијата Z се нешто „послаби“ кога станува збор за поседување меки вештини, тие се нетрпеливи и често имаат нереални очекувања. Од друга страна, вредни се и сакаат веднаш да бидат „фрлени во оган““, додава Терек.

„МојПосао“ спроведе опсежно истражување за потребите и амбициите на новата генерација работници. Во истражувањето учествувале повеќе од 1000 вработени и речиси 150 работодавци, чии размислувања и искуства ги донеле чекор поблиску до одговорот на прашањето колку членовите на генерацијата Z се разликуваат од нивните претходници – генерацијата X и милениумците. Без разлика на која генерација припаѓаат, сите анкетирани кога размислуваат за промена на работодавачот првенствено се водат од платата и бенефициите.

На второ место за сите се добрите колеги и меѓучовечките односи, а на трето рамнотежата помеѓу работата и приватниот живот. Според тоа, сегашниот работодавач би ги натерал да размислуваат за отказ со прениска плата (62 отсто), лоши меѓучовечки односи (52 отсто) и стресна работа (41 отсто).

Веќе не е невообичаено, особено во индустриите како што е ИТ, вработените често да ги менуваат работните места. Повеќето испитаници веруваат дека две до пет години е идеално време за престој кај еден работодавач (39 проценти од Gen Z, 49 проценти од Gen Y и 39 проценти од Gen X). Дури 17 отсто од испитаниците од генерацијата Z сметаат дека идеалното време за престој кај еден работодавач е само две години.

Во следната година дури 51 отсто од испитаниците на генерацијата Z планираат промена на работните места, 40 отсто од генерацијата Y, а само 31 отсто од генерацијата X. За разлика од нивните претходници, членовите на генерацијата Z се чувствуваат недоволно платени и неисполнети. Така, само 38 отсто од испитаниците од генерацијата Z сметаат дека се прилично платени. Истото мислење го делат 46 отсто од членовите на генерацијата X и 39 отсто од милениумците.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *