11.07.2023 Скопје

Трошоците за поправка на нови автомобили постојано се зголемуваат со текот на годините. Зголемената сложеност, новите компоненти и трендот кон инсталирање делови што не се поправаат значи дека ако имате проблем со вашиот нов автомобил, веројатно ќе платите повеќе од кога било за да го поправите.

Просечниот трошок за поправка е зголемен за дури 36 проценти во однос на 2018 година, бидејќи има индиректен ефект врз премиите за осигурување. Според Мичел, компанија за податоци за осигурување и поправка на автомобили, стапките на осигурување се зголемиле за 17 отсто во 12-те месеци до мај во САД, а Стариот континент не поминал ништо подобро.

Зошто е така? Имено, „модерната дигитална архитектура е толку напредна што има нарушување на системот надвор од точката на удар“, изјави Рајан Мендел, директор во Мичел.

Сепак, и покрај различните инциденти кои ги истакнуваат понекогаш преголемите трошоци за поправка на електричните возила, како на пример кога Rivian R1T доби проценка од 42.000 долари за поправка за „ситница“, вистинските податоци кажуваат поинаква приказна. Всушност, иако просечниот трошок за поправка на електричното возило по несреќа е навистина поголем, сепак не е толку поизразен отколку за автомобил со внатрешно согорување.

Резултатите на Мичел покажуваат дека електричните возила чинат во просек 2.400 долари повеќе за поправка од возилата со внатрешно согорување по несреќа. Сепак, 75 отсто од електричните автомобили вклучени во сообраќајни несреќи се класифицирани како луксузни модели кои чинат меѓу 40.000 и 110.000 долари нови.

Електрично возило – како што е Nissan – чини само 800 долари повеќе за поправка од неговиот еквивалент на SUS, додека возилата од премиум сегментот се приближно еднакви во трошоците за поправка. Иако оштетената батерија сепак ќе ги зголеми трошоците за поправки, производителите на автомобили работат на начини да го минимизираат финансискиот товар од таквата замена.

На пример, електричните возила на BMW овозможуваат модуларна замена на елементите на батеријата кои се идентификувани како дел за замена благодарение на сензорите за судир. GM развива сличен метод за да им овозможи на дилерите да ги заменат поединечните модули на батерии, а Ford Mustang Mach-E може да ги замени сите компоненти со отворање на фиоката за батерии.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *