https://www.flickr.com/photos/european_parliament/29561454595/in/photolist-M3fbxD-pVLkqQ-nQNBhs-nysx5w-nN3mvf-oezUBg-5pTizD-2gkK6km-drhUdX-Yk1Zm1-5aKSaS-aba4V7-dpFpLx-nvBdYv-LKMs4s-CmvxKy-nMVuBs-MyyT8h-2nrdTB3-2khsZn2-G2LdBw-2mKKFqP-2mKNSPM-2mKKt7v-6UAy4B-2mKJijp-6nDdDN-nMN6Xc-2mKDX1x-FftiwC-2mKJ9ii-2h9vGaJ-2mKNQHn-2mKJbh8-G8NzaQ-2mKNDDP-G553ZB-2mKNLT3-duji1w-2mKMK4n-2mKJm2P-2mKMLwN-2mKNPGE-covHt9-2mKNQdu-FftGA3-oPNSfH-2iYPCPV-2vjLuF-nvBbtv

21.07.2023 Скопје

Претседателот на Институтот за економски истражувања ИФО во Минхен, Клеменс Фуест, изјави дека Европската комисија треба да го подобри предлогот за реформа на долгот во ЕУ и да се фокусира на построга фискална дисциплина.

Како што се наведува во денешното соопштение на веб-страницата на МФО, Фуест е позитивен на предлогот за автоматско покренување постапки против земји кои не ги почитуваат правилата за долг, но не се согласуваат со олеснување на правилата за долг и дефицит (критериуми на Маструхт).

ЕК планира да овозможи поголемо задолжување кога земјите-членки на ЕУ ќе стават поголем акцент на политиките на Брисел во нивните буџети, а Фуест тврди дека тоа може да ја загрози фискалната политика во ЕУ.

„Ако европските креатори на политики сакаат да ги зајакнат стимулациите за инвестиции, тие би можеле да ја поврзат потрошувачката финансирана од долгот со нето инвестициите. Сите други државни трошоци, како што се социјалните трансфери, мора да бидат ограничени со соодветни приходи во државниот буџет“, смета директорот на економската платформа ЕконПол, Флоријан Дорн.

Тој изјави дека исклучоците треба да се дозволуваат само во време на економска криза.

Според Дорн, важно е адекватно да се дефинира што се смета за инвестиција, бидејќи сегашниот предлог на ЕК остава премногу простор за заобиколување на правилата.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author