er srbijaaa

20.06.2023 Скопје

Поранешниот директор на ЈАТ, Предраг Вујовиќ, изјави дека она што се случи со откажувањето на летовите на Ер Србија, организацијата целосно да затаи, се нема случено во воздухопловството од Втората светска војна.

„Сè што се случи е неверојатно. Неверојатно е и соопштението на „Ер Србија“. Да се ​​каже дека авионите со патници кои се изнајмени не пристигнале е исто така неверојатно. Па, тие компании што требаше да испорачаат авиони на Ер Србија мораа навреме да известат, а пријавиле затоа што тоа го прават заради сопствен углед. А самата објава на Ер Србија доцни бидејќи компанијата сигурно знаела што се случува и се се случило порано, пред саботата вечерта. Но, дури кога патниците почнале да откриваат дека биле откажани или одложени летови, а тоа преку социјалните мрежи, кога настанала паника, па дури потоа се огласи самата компанија“, изјави Вујовиќ.

Тој, исто така, објасни дека она што го прави „Ер Србија“ – давање под закуп на целата флота – е толку лошо како ниту една друга компанија во Европа.

„Ер Србија нема сопствен авион, целата флота е изнајмена. ЈАТ поседуваше 70 отсто од флотата. Во европските авиокомпании, односот е 60 спрема 40 во корист на сопствената флота. Кога изнајмувате авион , плаќаш многу повеќе отколку ако го користиш само еднаш купи го. А само да изнајмиш авион со пилот е најскапо“, вели поранешниот директор.

Тој, исто така, објасни дека кога авионот се изнајмува, сопственикот на авионот всушност одредува кога ќе можете да го користите.

„Ер Србија воведе 43 нови дестинации, големите компании никогаш не би го направиле тоа. Треба да имате професионален капацитет за да можете да го направите тоа, таму каде што лета Ер Србија, нема никаква смисла. Тие имаат шест линии до Хрватска. додека ниту една од нивните компании нема лета до нас. Ние летаме седум пати за Германија, а Луфтханза има само два овде. А тие линии на Ер Србија не се профитабилни“, рече Вујовиќ.

Наведе и дека во сериозните компании пред воведувањето на секоја линија се прави анализа на економската оправданост.

„Не верувам дека постои за 43 нови дестинации. Па, ЈАТ никогаш не летал на толку линии“, рече поранешниот директор.

Тој исто така објасни дека од трите најголеми европски компании само една лета за Србија и така е, немаат интерес да воведат повеќе линии, но како пример наведе дека „затоа Ер Србија има пет линии до Франција , додека ниту една компанија од тие земји не лета за Белград“.

„Вчера настрадаа околу 3.000 патници, некои не патуваа, некои ги загубија врските и не можат да бидат задоволни со она што беше официјално објавено. Во ЕУ секое доцнење над три часа се брои како откажан лет и добивате 600 евра. Дали мислиш дека 3.000 луѓе ќе ги добијат тие пари иако имаат право на тоа“, праша Вујовиќ и посочи дека разликата помеѓу добра и лоша компанија е како се справува со односите со патниците, „дали навреме објавува информации, дали на патниците им се нудат соодветни пари за замена или друг лет и дали има вистинско објаснување е дадено“.

Поранешниот директор објасни и дека треба да се прави разлика меѓу аеродромот и авиокомпанијата бидејќи авиокомпанијата е должна да го информира аеродромот за сите промени за патниците навреме да знаат.

„Аеродромот ги добива сите информации од авиокомпанијата и ако не е тој што рекол дека летовите ќе бидат откажани, аеродромот не е виновен и е должен да ги исправи грешките. Ако правилно ја водите компанијата, тогаш мора да знаеш и кого да информираш, што да кажеш и што да понудиш“, рече Вујовиќ

Тој смета и дека не е невозможно во целата приказна околу проблемите на Ер Србија „да има бел штрајк во компанијата, штрајк на пилотите, персоналот, кои се незадоволни од целата ситуација“.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author