https://www.flickr.com/photos/nenadstojkovic/50181414661/

15.06.2023 Скопје

Новиот закон ја зајакнува позицијата на потрошувачите и ги обврзува производителите да ги дизајнираат батериите во уредите на таков начин што ќе можат лесно да се вадат или заменат.

Со ова, меѓу другото, се стави крај на практиката на лепење на батеријата на уредот, што го спречи клиентот да ја замени, што ќе бара од него да купи целосно нов уред.

„Во анкетата што ја спроведов, 94 отсто од граѓаните сметаат дека батериите во уредите треба полесно да се заменат, додека 57 отсто од нив забележале дека батеријата им се намалила по ажурирањето на системот. Со овој закон ги принудуваме производителите да се откажат од практика на „купи-употреби-фрли“, со поголема издржливост на батеријата и подобро информирани потрошувачи“, објаснува Борзан, хрватски пратеник во Европскиот парламент.

Воведувањето на дигитален пасош за батерии ќе го заокружи процесот од производство до рециклирање на батериите, а електронскиот рекордер во уредот ќе ги содржи сите информации за животниот век на батеријата.

„Пасошот за батеријата ќе биде достапен преку QR-кодови, а на овој начин потрошувачите ќе можат да видат какви батерии се поставени, како се произведуваат, како може да се поправаат, дали може да се заменат само во целина“, вели Борзан.

Покрај тоа, големите компании ќе треба да спроведат длабинска анализа за да се справат со социјалните и еколошките ризици од набавката, преработката и трговијата со суровини, а минималните нивоа на обновениот кобалт, олово, литиум и никел ќе треба повторно да се користат во нови батерии. Минималната цел за собирање преносни батерии до 2030 година е 73%.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author