03.06.2023 Скопје
Според истражувањето спроведено од Citizens Advice, до еден милион поединци во Велика Британија ги откажале своите претплати за широкопојасен интернет во изминатата година поради зголемените трошоци за живот.
Citizens Advice тврди дека овие поединци можеле да имаат корист од попристапни социјални тарифи или специјални евтини пакети за да го задржат својот пристап до интернет.
Чуварската група Офком изразила загриженост дека 4,3 милиони лица кои ги исполнуваат условите не ги користат предностите од достапните зделки.
Сепак, британската влада тврди дека соработувала со Офком и индустријата за да воведе различни производи на пазарот, почнувајќи од 10 фунти месечно, во обид да го поттикне усвојувањето на социјалните тарифи.
Дополнително, владиниот портпарол изјави за Би-Би-Си дека е воведена проверка на подобност за широкопојасен интернет за да се поедностави процесот на пријавување за барателите на бенефиции, при што веќе учествуваат големите провајдери Sky и Virgin Media.
Сепак, Офком на својата веб-страница наведе дека прифаќањето на социјалните тарифи останува ниско, во моментов изнесува околу 5% од подобните поединци, иако оваа бројка е четирикратно зголемена од јануари претходната година.
Citizens Advice спроведе истражување на 6.000 поединци и откри дека оние што добиваат универзален кредит имале шест пати поголеми шанси да ја прекинат својата широкопојасна услуга во минатата година во споредба со оние што не барале.
Офком известува дека едно од три домаќинства во Велика Британија се мачат да си дозволат комуникациски услуги и ги повикаа компаниите да направат повеќе за да ги промовираат социјалните тарифи.
Дам Клер Мориарти, главен извршен директор на Citizens Advice, изјави дека регулаторот треба да ги држи фирмите одговорни и да го подобри прифаќањето на социјалните цени, нагласувајќи дека на поединците им се намалува пристапот до интернет со алармантна стапка.
Фактот дека на луѓето со пониски примања им се намалува пристапот до интернет е многу загрижувачки, особено затоа што пристапот до интернет стана суштинска алатка за секојдневниот живот.
Оние кои не можат да си дозволат податоци се соочуваат со предизвици како што се управување со бенефиции, аплицирање за работа преку Интернет и пристап до поевтини цени преку Интернет, што ги влошува нивните финансиски тешкотии.
Во изјава за печатот, владата на Велика Британија тврди дека персоналот во центарот за вработување редовно им обезбедува на барателите информации за социјалните тарифи и дека барателите можат да користат компјутери во нивниот локален центар за работа за да бараат вработување.
Сепак, Citizens Advice го сподели случајот со Роб, 63-годишен поединец кој не може да си дозволи широкопојасен интернет од приближно 2012 година.
Роб објасни дека недостатокот на пристап до дома ја попречува неговата способност да аплицира за работа во секое време, бидејќи се потпира на ограничените часови во библиотеката.
Дополнително, му го ограничува пристапот до услугите како што се неговиот општ лекар, онлајн поддршката и купувањето.
И покрај тврдењата на владата на Велика Британија дека се спроведени мерки за да се гарантира пристап до интернет на оние со ниски приходи, Digital Poverty Alliance, заедно со Citizens Advice, изразува загриженост за бавното подобрување во прифаќањето на социјалните тарифи, што останува недоволно за да се обезбеди дигитална вклученост за сите домаќинства.
Подготвено од А.Ѓ.