11.05.2023 Скопје
Антимонополската управа започна истрага против компаниите Apple Inc, Apple Distribution International Ltd, Apple Italia S.r.l., за да се констатира постоење на наводна злоупотреба на доминантна позиција на пазарот на платформи за онлајн дистрибуција на апликации за корисници на оперативниот систем iOS.
Конкретно во извештајот стои дека почнувајќи од април 2021 година, Apple усвои политика за приватност, само за развивачи на апликации од трети страни, порестриктивна од онаа што компанијата ја применува за себе.
Различниот третман главно се заснова на карактеристиките на барањето што се чини дека корисниците добиваат согласност за следење на нивните „навигациски“ податоци на веб и на алатките усвоени за мерење на ефективноста на рекламните кампањи.
Всушност, Apple бара од конкурентите само да користат известување за барање согласност на поистакната позиција од онаа на опцијата за одбивање согласност и користи одвраќачка лингвистичка формулација за следење. Програмерите и огласувачите од трети страни се чини дека се обесправени во однос на квалитетот и деталите на податоците достапни од Apple и кои се однесуваат на ефективноста на рекламните кампањи на нивните апликации.
Поради оваа причина, според Управата, наводното дискриминаторско однесување на Apple може да предизвика пад на приходите од реклами од трети лица огласувачи, во корист на нејзината комерцијална поделба, намалување на влезот или спречување на конкурентите да останат на пазарот за развој и дистрибуција на апликации, имаат корист од нивните сопствени апликации и следствено, мобилните уреди и оперативниот систем Apple iOS.
Според Антимонополската управа, наводното намалување на конкуренцијата на релевантните пазари и последователно зајакнување на дигиталниот екосистем на Apple би можеле да ги намалат мотивите за развој на иновативни апликации и да ја попречат транзицијата на корисниците кон конкурентни дигитални екосистеми.
Подготвено од М.Н.