11.05.2023 Скопје
Федерацијата на германската индустрија (БДИ) ја поздрави одлуката на владата во Берлин да одобри влез на Коско, кинеската државна групација за испораки и логистика, во терминалот Толерорт, дел од пристаништето Хамбург, со удел од 24,9 отсто.
„Тоа е добро за Германија како локација за инвестирање и земја за увоз и извоз“, изјави Тања Генер, генерален директор на БДИ. Понатаму, според Генер, конкурентноста и технолошкиот суверенитет на Германија и ЕУ бара фундаментална отвореност за странски инвестиции, вклучително и од Кина.
Оваа земја е најважниот трговски партнер на Германија и нејзино главно пристаниште, истакна генералниот директор на БДИ, и додаде дека влегувањето на Коско во терминалот Толерорт „ја зајакнува соработката меѓу партнерите, конкурентноста на пристаништето во Хамбург и на седиштето за логистика, а секако и на Германија како индустриска земја“.
Вчера, на 10 мај, извршната власт на канцеларот Олаф Шолц го одобри влезот на Коско во терминалот Толерорт. Во октомври 2022 година, германската влада одлучи да го намали уделот на 24,9 отсто од првично договорените 35 отсто во договорот од 2021 година меѓу кинеската групација и Хамбургер Хафен и Логистик (Хла), компанијата што управува со пристаништето Хамбург.
Целта беше да се спречи Кина да стекне влијание врз главното пристаниште на Германија. Прашањето за квотата неодамна беше повторно отворено кога Федералната канцеларија за информациска безбедност (БСИ) го класифицира терминалот Толерорт како критична инфраструктура.
Поради тоа, неопходно беше прегледување на досието од страна на Министерството за економија и заштита на климата. Според Хла, сите прашања во врска со инвестицијата на Коско во терминалот Толерорт „биле разјаснети во интензивни и конструктивни разговори“.
Подготвено од М.Н.