veshtachka inteligencija vo shkolata

29.05.2023 Скопје

Првиот глобален состанок меѓу ОН и министрите за образование од целиот свет, со цел да се истражат ризиците и придобивките од користењето чет-ботови во училниците, објави нов патоказ за побезбеден дигитален пат за сите.

Според Организацијата за образование, наука и култура на ОН (УНЕСКО), која беше домаќин на повеќе од 40 министри на револуционерен онлајн состанок во четвртокот, помалку од 10 отсто од училиштата и универзитетите следат формални упатства за користење на многу популарни алатки за вештачка интелигенција, како и софтверот за разговори ChatGPT.

Министрите разменија политички пристапи и планови додека го разгледуваа новиот патоказ на агенцијата за образование и генеративна вештачка интелигенција, која може да создава податоци и содржини врз основа на постоечките алгоритми, но исто така може да направи алармантни фактички грешки, исто како и луѓето.

Стефанија Џанини, помошник генерален директор на УНЕСКО за образование, рече: „Генеративната вештачка интелигенција отвора нови хоризонти и предизвици за образованието, но итно треба да преземеме акција за да се осигураме дека новите технологии за вештачка интелигенција се интегрирани во образованието според наши услови“.

„Наша должност е да дадеме приоритет на безбедноста, вклученоста, различноста, транспарентноста и квалитетот“, додаде Стефанија.

Институциите се соочуваат со бројни предизвици во создавањето итен одговор на ненадејното појавување на овие моќни апликации за вештачка интелигенција, според новото истражување на УНЕСКО во повеќе од 450 училишта и универзитети.

Во исто време, владите ширум светот се во процес на обликување на соодветни политички одговори во образовниот пејзаж кој брзо се развива, додека дополнително развиваат или усовршуваат национални стратегии за вештачка интелигенција, заштита на податоците и други регулаторни рамки, според УНЕСКО.

Дебатата откри и други вообичаени грижи, вклучително и како да се ублажат инхерентните недостатоци на чет-ботите за производство на очигледни грешки. Министрите, исто така, се осврнаа на тоа како најдобро да се интегрираат овие алатки во наставните програми, методите на настава и испитите, како и приспособувањето на образовните системи на нарушувањата што брзо ги предизвикува генеративната вештачка интелигенција.

Многумина ја истакнаа виталната улога на наставниците во оваа нова ера како олеснувачи на учењето.

Но, на наставниците им треба насоки и обука за да се справат со овие предизвици, според УНЕСКО.

Од своја страна, агенцијата ќе продолжи да го води глобалниот дијалог со креаторите на политики, партнерите, академската заедница и граѓанското општество, во согласност со нејзиниот труд, вештачката интелигенција и образованието: Водич за креаторите на политики и Препорака за етиката на вештачката интелигенција, како како и Консензус од Пекинг за вештачка интелигенција и образование.

УНЕСКО, исто така, развива насоки за политика за употреба на генеративна вештачка интелигенција во образованието и истражувањето, како и рамки на компетенции за вештачка интелигенција за учениците и наставниците во училниците.

Овие нови алатки ќе бидат лансирани за време на Неделата на дигитално учење, која ќе се одржи во седиштето на УНЕСКО во Париз од 4 до 7 септември, соопшти агенцијата.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author