gumi

11.04.2023 Скопје

Кога ќе дојде 15 април, односно времето за замена на зимските со летни, многу возила на патиштата се уште „крстарат“ со зимски гуми.

Искуството покажува дека голем број луѓе едноставно не сакаат да го прифатат фактот дека не е добро да се вози на зимски гуми во лето и веруваат дека е некаква теорија на заговор да им се одземат парите на луѓето. Затоа повеќето од нив продолжуваат да возат автомобили на зимски гуми во текот на летото. Иако тоа не е законска обврска, практичните тестови покажуваат зошто летните гуми се многу разумна одлука.

Затоа ќе ве потсетиме на главните проблеми кои може да ги имате доколку се одлучите да користите зимски гуми во текот на летните месеци.

Споредувајќи ги перформансите на летните и зимските гуми во различни ситуации, како што се сопирање, стабилност и бучава при возење, резултатите покажаа недвосмислено дека возењето на зимски гуми во лето е опасно, како и дека овие гуми се трошат многу побрзо на жешки површини.

Ова ќе ги доведе сите оние кои продолжуваат да возат со зимски гуми во ситуација да мора многу порано да купуваат нови гуми за да се усогласат со законските норми за длабочината на шарата, но и да имаат пристојни перформанси кога повторно ќе падне снег. Исто така, летните гуми се неспоредливо побезбедни дури и кога врне.

На крајот на краиштата, погледнете ги резултатите од тестот и уверете се сами.

1. Растојанието на сопирање е продолжено
Тестот за сопирање при брзина од 100 km/h значеше мерење на должината на растојанието за сопирање на автомобил на кој беа поставени летни, а потоа и зимски гуми.

Автомобил со зимски гуми подложен на тест за сопирање на сува подлога имал растојание на сопирање од 48,6 метри.

Девет метри претходно на истиот тест запре автомобил со летни гуми. На истиот тест, но на дожд, автомобилот со летни гуми застана по 56,1 метри, а со зимски гуми траеше речиси 5 метри подолго, односно 60,7 метри.

2. Тест за суво сопирање
Растојание на сопирање од 100 km/h во метри:
– Летни гуми: 39,6
– Зимски гуми: 48,6

3. Тест за влажно сопирање
Растојание на сопирање од 100 km/h во метри:
– Летни гуми: 56,1
– Зимски гуми: 60,7

4. Жешкиот асфалт ги јаде зимските гуми
Зимските гуми се направени од помека смеса за да ги задржат своите перформанси во зима, кога температурите се ниски, а не да се стврднуваат.

Во текот на летото оваа помека смеса има проблем бидејќи поради жештината многу побрзо се загрева и се троши. Исто така, чувството за возење е како возење на сунѓер, токму поради попречните канали на шарата кои се таму за да обезбедат подобра тракција на снег.

5. Стабилноста е изложена на ризик
Со цел да се прикажат точните разлики помеѓу зимските и летните гуми во текот на летото и како може да се загрози безбедноста, беше забележана просечната брзина потребна за возење низ однапред одредена кривина, прво со возило со вклучени летни гуми, а потоа со истото возило. на зимски гуми.гуми.

Кај летните гуми кривината се мина со 102,6 km/h, а со зимските 100,9 km/h. Затоа, постои разлика во стабилноста бидејќи зимските гуми немаат доволно добро држење на жешките површини како летните, што го зголемува ризикот од излетување од шините.

6. Бучни и непрофитабилни
Со мерење на нивото на бучава, добиени се податоци кои велат дека возењето со зимски гуми е многу побучно во текот на летото, што ја нарушува удобноста при возењето. Дополнително, и како што веќе спомнавме, далеку поисплатливо е да се има комплет зимски и летни гуми, отколку да се возат зимски гуми во текот на целата година, кои многу побрзо ќе се трошат, а ќе дојде време и побрзо да се заменат.

7. Ниво на бучава
Со 80 km/h dB(A):
– Летни гуми: 67,31
– Зимски гуми: 70,6

Подготвено од А.Ѓ.

About Author