05.04.2023 Скопје
Летањето низ светот од Европа до дестинација како Австралија во моментов трае околу 20 часа со редовен патнички авион.
Но, една швајцарска нова компанија сака да го намали тоа време на патување на нешто повеќе од четири часа, со хиперсоничен патнички авион на водород.
Дестинус го тестираше својот прототип на авион во последните неколку години, најавувајќи успешни пробни летови на својот втор прототип, Ајгер, на крајот на 2022 година.
Сега компанијата најави учество во програмата што ја води шпанското Министерство за наука, како дел од плановите на шпанската влада за развој на суперсонични летови на водород.
Агенцијата што ја надгледува програмата на министерството, Centro para el Desarrollo Tecnológico e Industrial, го избра проектот како стратешка иницијатива во рамките на својот Plan de Tecnologías Aeronáuticas (PTA). Со вкупна тековна инвестиција од 12 милиони евра, проектот вклучува компании и технолошки центри, како и шпански универзитети.
„Среќни сме што ни беа доделени овие грантови, особено затоа што тие се јасен знак дека Destinus е усогласен со стратешките линии на Шпанија и Европа за да го унапреди летот на водород“, рече Давиде Бонети, потпретседател на бизнис развој и производи за Destinus.
„За компаниите за длабока технологија како нас, пристапот до овие фондови за обновување на ЕУ е од суштинско значење за извршување на напредно истражување и забрзување на иновациите потребни за да се биде конкурентен на глобално ниво. Со овие грантови, решенијата засновани на водород за воздухопловна мобилност ќе бидат чекор поблиску да стане реалност“.
Моќта на водородот е предмет на многу истражувања и развој, при што поддржувачите укажуваат на нејзините зелени ингеренции, а главните нуспроизводи од согорувањето на водородот се топлината и водата.
Количината на генерирана топлина претставува предизвик за дизајн. Истражувачите од Универзитетот RMIT во Мелбурн неодамна развија 3D печатени катализатори за кои велат дека можат да го напојуваат хиперсоничниот лет и да дејствуваат како средство за ладење во борбата против екстремната топлина што се создава кога авионите летаат пет пати поголема од брзината на звукот, што е околу 6.100 километри на час.
Со тие брзини, идните комерцијални авиокомпании ќе можат да летаат меѓу Лондон и Њујорк за околу 90 минути.
Швајцарскиот старт-ап Destinus тврди дека неговата технологија ќе направи летот од Франкфурт до Сиднеј да трае само 4 часа 15 минути наспроти 20 часа, додека летот од Франкфурт до Шангај би траел 2 часа и 45 минути, што е осум часа пократко од моменталното патување.
Destinus соработуваше со шпанскиот производител на мотори ITP Aero во јуни 2022 година за да развие постројка за тестирање на водородни мотори. Грантот од шпанската влада ќе ја финансира изградбата на објект за тестирање во близина на Мадрид, каде што водородните мотори што дишат воздух ќе бидат пропуштени.
Вториот грант проект од 15 милиони евра ќе финансира истражување за аспекти на погон на течен водород.
Проектот е дел од напорите на Шпанија да биде во првите редови на развојот и производството на мобилност базирана на водород во голем број сектори.
Подготвено од А.Ѓ.