https://www.flickr.com/photos/boellstiftung/14271189360/in/photolist-nK6zoY-pG2xfw-4VmxAh-8EHLVH-bATF8R-8NeEbT-8NfcjV-2ghe6fM-9i7sP6-8Nfck4-qWbsDK-2kaXuoW-sqzMyA-2kaXuJW-2kaXNBt-2kaYf2H-mPRkLZ-jw5wuw-2mR4zhc-8CQAxG-8CQAq9-8CQAku-p2qD64-8CMvfX-8CMv9P-2mR4zoe-6U8MdE-pVaJqK-2nrfqHw-7DLhmX-7DQ6Gw-gP9x3j-7BAwj7-7BK5XF-9biDJD-9biDir-9bmMDY-ejq1ZG-K5DboC-7v2jLo-9MDqPi-2kZWQjT-9MG7zw-2mPtvLG-3MA7q6-hykPaN-2nspp6q-9MG9Tb-2mhKFWr-aaz5sd

06.03.2023 Скопје

Германскиот канцелар Олаф Шолц ја изрази својата поддршка за заканата на либералниот министер за транспорт Волкер Висинг да го блокира конечното гласање за де факто забраната на ЕУ за нови бензински или дизел автомобили од 2035 година.

На 28 февруари, Wissing (FDP/Renew Europe) рече дека Германија не е во позиција да гласа за меѓуинституционален договор на ЕУ со кој де факто се забранува продажба на нови возила со мотори со согорување од 2035 година со намалување на дозволените емисии на издувните гасови на нула, освен ако Комисијата дава „обврзувачки одговор“ на прашањето за е-горивата.

„Ние сме согласни за ова прашање“, им рече Шолц (СПД/С&Д) на новинарите за заканата на Висинг да го спречи гласањето за време на годишното повлекување на германската влада.

Додека договорот вклучува и необврзувачка рецитална клаузула која бара од Комисијата да даде нов предлог за тоа како возилата со мотори со согорување кои работат исклучиво на климатски неутрални синтетички горива, таканаречени е-горива, може да се регистрираат дури и по 2035 година, Комисијата досега покажа мал интерес за тоа.

„Она што во моментов го разговараме со Европската комисија не е за конкретната содржина на пронајдената регулатива“, рече Шолц, додавајќи дека станува збор само за „како нештото за што сите се согласуваме во владата и со Комисијата, може да се реализира“.

Претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен, која беше поканета да учествува на годишното повлекување на германската влада во замокот Мезеберг за да разговара за економската политика, остана нејасна за ова прашање.

На прашањето на новинарите за спорот со моторите со согорување, таа рече дека за тоа „накратко се разговарало“ со германските министри, додавајќи дека „таму сме во конструктивен дијалог“.

„Сакам уште еднаш многу јасно да кажам: Ние целосно го поддржуваме принципот на технолошка отвореност. Тоа е важно, но секогаш мора да биде избалансирано со нашите цели на климатската политика, за кои сите се согласивме“, рече таа.

На прашањето за временската рамка за решавање на проблемот, фон дер Лајен рече: „како и секогаш со преговорите, не знаете дека преговорите се успешно завршени додека не бидат успешно завршени“.

Нејзината цел, сепак, би била да најде решение „што е можно поскоро“, бидејќи ова беше „исто така и за планирање на безбедноста за автомобилската индустрија“, рече фон дер Лајен.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author