20.03.2023 Скопје
Зголемениот број на електрични автомобили на патиштата го доведува во прашање влијанието врз животната средина што го создаваат нивните батерии.
Долго најавувани како „иднина“ на транспортот и средство за намалување на загадувањето на Земјата, електричните автомобили веќе во голема мера станаа „сегашност“, барем кога станува збор за нивното присуство на патиштата низ светот.
Од 2019 година бројот на електрични возила е тројно зголемен, а со оглед на тоа што се поголем број производители на автомобили најавуваат дека во наредните години ќе престанат да произведуваат класични возила со мотори со внатрешно согорување и целосно ќе се посветат на „електриката“, иднината секако им припаѓа за транспорт на батерии.
Друго прашање е колку навистина се „зелени“ електричните автомобили, а клучна причина за овие дилеми се батериите кои ги напојуваат овие возила.
Тие батерии имаат два клучни проблеми. Првата е ископувањето на металите потребни за нивната работа, кое се врши во целиот свет, по што треба да се транспортираат во фабрики, најчесто во Азија, а потоа од тие фабрики повторно се испраќаат готови батерии или готови автомобили во речиси секој агол на планетата и сето тоа создава огромни количини на штетен CO2 во атмосферата, односно има огромен јаглероден отпечаток.
Самото ископување на потребните материјали има високи еколошки трошоци, што е фактор што го прави процесот на производство на електрични возила енергетски поинтензивен од конвенционалните автомобили. Меѓу другото, влијанието на производството на батерии врз животната средина произлегува од отровните испарувања што се ослободуваат за време на процесот на рударство и екстракција на метал и од природата на самата активност која бара вода.
Според некои проценки, производството на само еден просечен електричен автомобил создава четири тони CO2.
Подготвено од А.Ѓ.