07.03.2023 Скопје
Европската унија планира да ги реформира и стандардизира возачките тестови во своите 27 земји-членки за да се обиде да ги намали 20.000 смртни случаи на патиштата секоја година, при што 40 отсто од тие смртни случаи вклучуваат возачи помлади од 30 години.
Со новите предлози старосната граница за возачки испит ќе биде 17 години, а новите носители на дозвола ќе имаат двегодишен пробен период во кој нема да можат сами да возат.
Инаку, според последните податоци на Евростат, бројот на загинати на патиштата во ЕУ е намален во последните десет години во секоја земја, а со тоа и просекот за ЕУ.
Најголемите земји како Франција, Германија и Италија, со некои од најразвиените патни мрежи и број на автомобили, сè уште имаат висок број на жртви, иако бројот на жртви значително се намали од 2011 до 2020 година.
Европскиот совет за безбедност на патиштата, независна непрофитна организација со седиште во Брисел, посветена на намалување на бројот на загинати и повредени на патиштата во Европа, вели дека бројот на загинати на патиштата треба да опаѓа побрзо.
„Новите податоци објавени минатата недела покажаа дека бројот на смртни случаи на патиштата во ЕУ не паѓа доволно брзо за да ја исполни клучната цел за преполовување на бројот на смртни случаи и сериозни повреди до 2030 година“, рече Грациела Јост од Европскиот совет за безбедност на патиштата.
Предлогот за возачки дозволи ги менува постојните закони на ЕУ и е инспириран од најдобрите практики кои веќе се во сила во неколку земји-членки. Клучна цел на новите правила ќе биде да се подобри безбедноста на патиштата, со мерки кои вклучуваат:
• Пробен период од најмалку две години за возачи почетници по полагање на тестот и правило за нулта толеранција за возење под дејство на алкохол. Ова е од суштинско значење бидејќи дури и ако младите возачи претставуваат само осум проценти од сите возачи на автомобили, во две од пет фатални несреќи учествуваат возач или возачи помлади од 30 години.
• Дозволување на младите да полагаат тест на 17 години и да почнат да возат автомобили и камиони со придружба за да стекнат возачко искуство.
• Приспособување на обуката и тестирањето на возачите со цел подобро да се подготват возачите за присуство на ранливи учесници во сообраќајот. Ова ќе помогне да се подобри безбедноста за пешаците, велосипедистите, како и за корисниците на електронски скутери и е-велосипеди додека ЕУ се движи кон поодржлива урбана мобилност.
• Подетална проценка на здравствените капацитети, земајќи го предвид напредокот во третманот на болести како што е дијабетесот. Возачите исто така ќе бидат охрабрени да ги ажурираат своите возачки вештини и знаења за да бидат во тек со технолошкиот развој, се вели во извештајот на официјалната веб-страница на Европската комисија.
Подготвено од А.Ѓ.