https://www.facebook.com/photo/?fbid=586901340128179&set=pcb.586903120128001

09.03.2023 Скопје

Во текот на вчерашниот ден, десетици илјади луѓе излегоа на улиците, а работниците стапија во штрајк во најголемата манифестација на јавен гнев досега поради најсмртоносната железничка катастрофа во земјата во која загинаа 57 луѓе минатата недела.

Несреќата на 28 февруари предизвика гнев во јавноста поради распадната состојба на железничката мрежа. Работниците кои штрајкуваат велат дека се виновни годините на запоставување, недоволно инвестирање и недоволно персонал, наследство од децениската должничка криза на Грција.

Во најголемите улични протести со кои се соочи владата откако беше избрана во 2019 година, полицијата процени дека повеќе од 60.000 луѓе, меѓу кои транспортни работници, студенти и наставници, учествуваа во демонстрациите во градовите низ Грција.

Повеќе од 40.000 луѓе маршираа до парламентот само во центарот на Атина, извикувајќи „Убијци! и „Сите сме во ист вагон“.

Насилството накратко избувна кога група демонстранти се судрија со полицијата за немири, која употреби солзавец кон толпата. Демонстрантите фрлаа бензински бомби пред парламентот и запалија комбе и канти за ѓубре.

Илјадници луѓе излегоа на улиците во вториот по големина град во Грција, Солун, каде група демонстранти фрлаа со камења врз зградата на владата.

Многумина од околу 350-те луѓе во меѓуградскиот патнички воз што директно се судри со товарен воз додека се движеше по истата пруга, беа студенти кои се упатија кон Солун северно од Атина.

„Пратете ми порака кога ќе стигнете таму“, пишуваше на плакат во Атина, повторувајќи го она што стана еден од слоганите на протестите изминатата недела.

„Се чувствувате лути затоа што владата не направи ништо за сите тие деца. Јавниот превоз е хаос“, вели 19-годишниот Никомати Вати.

„Ќе бидеме тука додека не се сменат работите“, рече друг студент, Вагелис Сомаракис.

Конзервативната влада, која планираше да распише избори во наредните недели, вети дека ќе го поправи болниот железнички систем.

Министерот за транспорт Јоргос Герапетритис на прес-конференција рече дека го разбира гневот што го предизвикала несреќата.

„Ниту еден воз нема да тргне повторно, ако не обезбедивме безбедност на максимално можно ниво“, рече тој откако најави прекин на сообраќајот додека ја разгледува безбедноста.

Железничките работници веќе организираа штрајкови од четвртокот, со што мрежата беше запрена. Тие велат дека нивните барања за подобрување на безбедносните протоколи не се слушаат со години и ветија дека ќе „наметнат безбедност“ за да се осигураат дека несреќата нема да се повтори.

„Ние машиновозачите поднесовме жалби за овие работи, штрајкувавме за тоа, предупредувавме, протестиравме“, рече шефот на синдикатот на машиновозачите, Костас Генидунијас.

Најголемиот грчки синдикат на јавниот сектор АДЕДИ се приклучи на 24-часовниот штрајк. Вработените во градскиот транспорт ја напуштија работата во знак на солидарност, прекинувајќи ги услугите на метро, трамвај и автобус во главниот град. Бродовите, исто така, останаа закотвени на пристаништата бидејќи морнарите учествуваа во акцијата.

„Не е време да се молчи“, изјави синдикатот на наставници.

Владата, чиј мандат истекува во јули, ја обвини несреќата главно на човечка грешка и недостатоци за кои вели дека не биле поправени во изминатите децении.

Премиерот Киријакос Мицотакис му го предаде портфолиото на Герапетритис, еден од неговите најблиски сојузници.

Герапетритис рече дека средствата ќе бидат инвестирани во надградба на инфраструктурата и ангажирање персонал, а исто така вети дека ќе ги расветли причините за несреќата.

Грција го продаде својот државен железнички оператор, сега наречен Hellenic Train, на италијанската државна компанија Ferrovie dello Stato Italiane во 2017 година за време на нејзината должничка криза. Продажбата беше термин во договорите за спас на земјата со Европската унија и Меѓународниот монетарен фонд со седиште во Вашингтон.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author