Image by evening_tao on Freepik

06.02.2023 Скопје

Според резултатите од студијата на Меѓународната асоцијација на возачи, како најдобри земји за возење се рангирани Швајцарија, Холандија и Белгија.

Студијата се фокусираше на различни фактори, вклучувајќи ја цената на литар бензин, бројот на автомобили на 1.000 луѓе, смртните случаи во сообраќајот на патиштата и густината на патната мрежа. Во оваа студија беа анализирани вкупно 33 земји низ Европа.

Белгија се најде на третото место, со највисоки резултати во Европа за нејзината густа патна мрежа со 388 километри пат на 100 километри квадратни, што е највисоко од која било европска земја. Исто така, има само 590 автомобили на 1.000 луѓе кои му даваат повисока оценка во тој оддел, што ги истакнува незатрупаните патни мрежи.

Швајцарија беше рангирана како најдобра земја за возење, со само 1,71 смртни случаи во сообраќајот на 100.000 луѓе, 604 автомобили на 1.000 луѓе и трет највисок резултат за квалитет на патишта во Европа.

Холандија го зазеде второто место, со 2,83 смртни случаи на 100.000 луѓе и најдобар квалитет на патишта во Европа.

Бројките за квалитетот на патиштата доаѓаат од податоците собрани од Светскиот економски форум уште во 2019 година, што значи дека бројките би можеле да бидат различни денес.

Дополнително, цените на бензините во студијата се добиени од глобалните цени на бензинот, но не е јасно кои бројки се користени за оваа студија.

Други земји кои се најдоа на топ десет листата се Данска, Германија, Шведска, Шпанија, Кипар, Австрија и Франција.

Кога станува збор за подобрување на безбедноста на патиштата низ ЕУ, Европскиот парламент ги одобри правилата за осигурување на моторни возила за подобра заштита на жртвите од сообраќајни несреќи во октомври 2021 година. Овие правила имаат за цел да обезбедат граѓаните да бидат подобро заштитени и подеднакво третирани во ЕУ кога се случуваат несреќи и при осигурување на нивните возила. Новите прописи допрва треба да бидат усвоени од Советот, а потоа земјите-членки ќе имаат рок од две години да ги применат.

Во текот на истиот месец, европратениците усвоија резолуција за Рамката на политиката за безбедност на патиштата на ЕУ. Цврсти мерки за безбедност на патиштата, како што се ограничување на брзината од 30 километри на час и нулта толеранција за возење под влијание, се начин да се достигне нула смртни случаи на патиштата во ЕУ до 2050 година, според европратениците.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author