22.02.2023 Скопје

Камиони со Кока Кола се тркалаат преку границата во Русија, туристите се враќаат од странство оптоварени со најновите дизајни на Зара, а локалните онлајн пазари ги собираат залихите на мебел на ИКЕА. Западните брендови можеби ја напуштија земјата, но нивната стока не.

И покрај тоа што европските, северноамериканските и јапонските компании ја напуштаат Русија поради нејзините акции во Украина, влијанието врз руските потрошувачи е минимално, иако времето на испорака може да биде подолго, а некои стоки поскапи.

Главната промена беше во маршрутите за снабдување, но производите остануваат достапни и онлајн и во продавниците. Купувачите само треба да знаат каде да бараат.

Од суштинско значење, огромното мнозинство на стоки не се предмет на санкции и овие прекугранични текови се легални. И Москва е среќна што ги пушти да влезат, без разлика на патот по кој патуваат.

Постојаната достапност на брендовите го покажува предизвикот со кој се соочуваат компаниите во контролирањето на синџирите на снабдување кога излегуваат од пазарот.

Сопственикот на Зара, Inditex (ITX.MC) ги затвори своите 502 руски продавници откако Москва испрати војници во Украина, а потоа ги продаде на Daher Group со седиште во ОАЕ. Сега, малиот увоз и онлајн продавачите ги одржуваат во живот.

Додека повеќето западни брендови кои ги прекинаа руските операции, исто така се повлекоа од Белорусија – цврст сојузник на Москва – Индитекс не се повлекоа. Компанијата не одговори на прашањето за ова.

Минатогодишната силна рубља и слабата турска лира играа во рацете на руските потрошувачи.

Динамиката на валутите беше делумно одговорна за седумкратното зголемување на испораките од Турција на ЦДЕК Форвард, услуга за испорака од странски страници за е-трговија, изјави нејзиниот маркетинг директор Динара Исмаилова.

Што се однесува до малите, приватни испораки, прометот на ЦДЕК Форвард во пари се удвои минатата година, при што 80% од тоа доаѓа од облеката, додека прометот на стоки тројно се зголеми.

Како што се распаднаа синџирите на снабдување, Русија го легализираше таканаречениот паралелен увоз, дозволувајќи им на трговците на мало да внесуваат производи од странство без дозвола на сопственикот на трговската марка.

Сајтовите за е-трговија продаваат широк спектар на увезени стоки, а продавачите често рекламираат дека носат производи од странство.

Лидерот на пазарот Wildberries продава стари залихи од брендовите Inditex и има речиси 17.000 стоки во својот каталог Зара.

Еден сеприсутен западен производ Wildberries и неговите колеги Ozon и Yandex Market е Coca-Cola, често се рекламира како увезена, така што купувачите знаат дека е вистинската работа.

Додека Coca-Cola Co престана да произведува и продава пијалоци во Русија минатата година, други ги увезуваат, со етикети на лименки и шишиња кои покажуваат дека пристигнале од Европа, Казахстан, Узбекистан и Кина.

Едно чудо на овој аранжман е тоа што цените варираат. Во еден московски супермаркет се продаваа три лименки Кока-Кола за три различни цени, увезени од Данска, Полска и Британија соодветно.

Кока Кола е достапна од уште повеќе земји сега.

Како што се развиваат новите рути, дополнителната логистика, трошоците за патување и скалирање ќе се намалат, и иако трговијата останува релативно неефикасна, овие нови односи се тука да останат, рече Рам Бен Цион, извршен директор на платформата за дигитална проверка Publican.

„Механизмите за паралелен увоз се консолидирани и проширени, што значи дека речиси сè е достапно и сè уште ќе биде во иднина“, рече Бен Цион, посочувајќи на граничните редици на камиони и нови ентитети што се појавуваат во блиските држави.

„Кока Кола лесно може да го забележи „напливот на побарувачка“ од земјите соседни со Русија, од каде доаѓа најголемиот дел од паралелниот увоз“, рече Бен Цион. „Не е во нивен интерес да направат нешто во врска со тоа.

„Пријателските“ земји кои не воведуваат санкции го зголемија извозот во Русија, покажуваат нивните трговски податоци. Самата Русија престана да објавува такви бројки.

Трговијата меѓу Кина и Русија достигна рекордни 1,28 трилиони јуани (186 милијарди долари) минатата година, додека извозот на Турција во Русија скокна за 61,8 отсто на 9,34 милијарди долари, а на Казахстан порасна за 25,1 отсто на 8,78 милијарди долари.

Меѓутоа, неформалните патишта за снабдување може да доведат до влез на повеќе неквалитетни стоки во Русија, бидејќи регулаторите го губат надзорот, рече Бен Цион.

Некои брендови се соочуваат со години во борба со копии и неовластен увоз. Во меѓувреме, руските ривали на Кока-Кола го зголемија капацитетот за флаширање и лансираа нови пијалоци Кола.

Шведскиот гигант за мебел ИКЕА ги продаде своите акции на Yandex Market, одделот за е-трговија на технолошкиот гигант Yandex (YNDX.O), кога ја напушти Русија. Сопственикот на брендот ИКЕА, Интер ИКЕА Груп, соопшти дека ги продал преостанатите акции за необјавена сума на Јандекс, бидејќи го намалила обемот на ИКЕА на мало во Русија.

Yandex Market вели дека ги става добавувачите кои претходно продавале стоки преку продавниците на ИКЕА во директен контакт со клиентите.

Но, поранешните добавувачи се исто така подготвени да продаваат лесно модифицирани артикли на ИКЕА под различни имиња. Еден веќе рекламира комплет постелнина што го нарекува „ARUA (аналог на IKEA BERGPALM)“.

ИКЕА соопшти дека разгледува стоки што се рекламираат како слични на ИКЕА на интернет.

Иако се отвораат нови можности за руските фирми, фиксацијата со западните брендови може да ги попречи напорите за зајакнување на локалното производство.

„Со текот на времето, пазарните сили ќе продолжат да ги придвижуваат производите на кои Русите се навикнати на пазарот и додека постои аспирација да се пресели во „Произведено во Русија“, ќе биде многу тешко да се привлечат луѓето на руската кока-кола. Бен Цион.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *