https://www.flickr.com/photos/trafigura_images/27189928945/in/photolist-HqFuAn-2i22cD5-2n2ssx5-2maoNzY-2gSZDBH-2i1XCMa-ebBwrv-tEvMCn-2iRFvW4-2i22cs3-23FgBhb-Gp2AVz-86os6y-2i1XCjX-fpLJE4-2i22cvz-2nReGg5-nngGy-86os59-86os4y-8bgkWy-ikyEMj-ikyu83-ikyZrn-ikze2t-iJdf7R-ikyADF-ikyfqV-ikyvoS-ikytVv-ikyGtq-2i1XC5o-25dYu2g-wjHt5K-xeffbY-oCPUZi-qFaSUF-oCPsfQ-oCNGbg-oCNFnT-6wjMcq-oViULZ-oCNUzp-86os5L-Gp2B7g-2i1XCub-oV3iXg-oCPAc8-oCP3xi-oV3kEz

09.02.2023 Скопје

Хрватската државна компанија за транспорт на нафта „Јанаф“, покачувајќи ги своите такси за транзит на нафта за неколку милиони годишно, ѝ отежна на словачката нафтена рафинерија „Словнафт“ да се ослободи од руската сурова нафта.

На Словачка и е одобрено ослободување од ембаргото за нафта на ЕУ, што значи дека нејзината компанија Словнафт, подружница на унгарскиот гигант МОЛ, сè уште може да користи руска нафта за производство на гориво за домашниот пазар. За својот извоз, сепак, од следната година ќе и треба неруска нафта.

Нејзината единствена транспортна алтернатива е да добива нафта преку нафтоводот Адрија од хрватското пристаниште Омишаљ, иако тоа ќе има висока цена.

За да го користи гасоводот, Јанаф неодамна ги зголеми таксите за транспорт на нафта, рече Словнафт без да наведе дополнителни детали. Сега ги наплаќа највисоките транспортни такси во ЕУ, такси кои се многукратно повисоки од нормалните, се додава.

Според информациите на Деник Н, Јанаф наплаќа шест пати повеќе од словачкиот транспортер на нафта Транспетрол или чешкиот МЕРО. Во Чешка и Словачка транспортот на нафта чини само 3 евра по тон, додека Џанаф сега наплаќа 17 евра.

Доколку Словнафт навистина плаќаше толку високи давачки, тоа ќе требаше да се одрази на цените на бензинот и дизелот. Словнафт го продава своето гориво не само во Словачка туку и во други земји од Централна Европа. Словачката нафтена рафинерија троши приближно шест милиони тони нафта годишно.

Во меѓувреме, Министерството за економија на Словачка потврди дека е во контакт со хрватската страна.

„Се одржа неформална комуникација меѓу министерот за економија Карел Хирман и неговиот хрватски колега во врска со ситуацијата“, рече портпаролката Марија Павлушик.

Според изворите од Словнафт, компанијата би ценела доколку словачката влада покани австриски и чешки претставници на разговори со Хрватите, бидејќи Словнафт има висок пазарен удел во овие земји.

Според извори од преработувачката дејност, на Словнафт му пречи и тоа што и покрај повисоките давачки, хрватската страна не работи на декларираното проширување на транспортниот капацитет.

Денес преку овој гасовод може да се транспортираат само шест милиони тони сурова нафта годишно, точно колку што троши само Словнафт.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *