Motor za sogoruvanje

21.02.2023 Скопје

Италијанските партии од сите страни на политичката патека, вклучително и клучните владини министри, го критикуваа Европскиот парламент што неодамна го одобри законот со кој фактички се забранува продажба на нови бензински и дизел автомобили во Европската унија од 2035 година.

Пратениците на ЕУ во Европскиот парламент тесно гласаа за постепено укинување на возилата со внатрешно согорување во превозот на патници од 2035 година.

Министерот за инфраструктура и транспорт Матео Салвини за новиот закон на ЕУ изјави дека одлуката е „луда и вознемирувачка“, особено против „италијанските и европските индустрии и работници“ и е во корист на кинеските компании и интереси.

Слично на тоа, од левицата, поранешниот премиер Романо Проди неочекувано го критикуваше зеленото светло на Европскиот парламент во интервју за Ил Месаџеро.

Проди рече дека зелениот избор на Европа ја „казнува нашата земја“ и тоа ќе резултира со губење на повеќе од 50.000 работни места и значителна штета „на нашиот трговски биланс“. Исто така, тој се прашува дали ваквите драстични избори и во толку кратка временска рамка се најдобрата одлука за заштита на иднината на нашата планета.

Проди е на иста линија со неколку централнодесничарски политичари, како што се министерот за Ентерпрајс и „Произведено во Италија“, Адолфо Урсо, кој ја опиша одлуката донесена од Брисел како „кратковидна“ и „идеолошка“.

Во интервју за Ла Стампа, Проди истакна дека руската војна требаше да не научи нешто, а тоа е дека не можете да зависите од другите, вчера од руските фосилни извори, денес од кинеската зелена технологија. Тој, воедно, додаде дека тие се апсолутно убедени дека „треба да ги достигнеме тие цели и во предвидената временска рамка, но треба подобро да ги дипломираме фазите и да бидеме пофлексибилни на начините.

Во јуни 2022 година, поранешната влада на тогашниот премиер Марио Драги се изјасни за општ пристап што беше одобрен од Советот.

За време на преговорите на Советот во тоа време, позицијата на Италија беше „прилично изолирана“ иако успеа да ги „одбрани“ точките што ги тврдеше во трилогните дискусии со Комисијата, Советот и Европскиот парламент и да најде компромисен договор.

На 23 ноември, кога владата на Мелони ја претставуваше Италија во Брисел, КОРЕПЕР даде зелено светло на договорот, кој потоа помина низ Парламентот на ЕУ.

Европратеникот од Демократската партија Брандо Бенифеи (ПД/С&Д) истакна дека централно-десничарските партии во Европскиот парламент гласале против регулативата на ЕУ, додека претставникот на италијанската влада на состанокот на КОРЕПЕР не се спротивставил.

„Соочени сме со обид политички да инструментализираме дискусија која е фундаментална за иднината на италијанската и европската индустрија. Потребно ни е признавање на одговорноста од оние кои управуваат со земјата наместо да се криеме зад позицијата која е очигледно неконзистентна и нема визија за индустриска политика насочена кон иднината“, рече Бенифеи за владата.

Законот што беше одобрен од Европскиот парламент треба да се врати во земјите-членки на ЕУ на формално одобрување.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author