27.02.2023 Скопје
Германија се држи до компромисот за постепено укинување на моторите со внатрешно согорување за автомобили и комбиња до 2035 година и покрај неодамнешните критички гласови, особено од редовите на италијанската влада.
На состанокот на ЕУ-амбасадорите на земјите-членки на 23 ноември, еден месец по постигнатиот договор меѓу земјите-членки на ЕУ и преговарачите на Европскиот парламент, Германија гласаше „ЗА“, заедно со сите други земји-членки на ЕУ, освен една „ПРОТИВ“ и една „ВОЗДРЖАНИ“.
Европскиот парламент, исто така, го одобри договорот претходно овој месец.
Сепак, земјите-членки сè уште треба да го потпишат договорот на министерско ниво. Според прелиминарната агенда, тоа треба да го направат на 7 март министрите за образование на земјите, кои на тој ден треба да се сретнат во Брисел.
Предложениот закон, кој де-факто забранува регистрација на нови автомобили со дизел и бензин до 2035 година, бидејќи ги намалува дозволените емисии на издувните гасови на нула, беше контроверзен во германската владина коалиција.
Либералната партија ФДП (Обнови ја Европа), која е за продолжување на употребата на автомобили со мотори со согорување, беше освоена бидејќи беше вклучена необврзувачка клаузула, која бара од Комисијата да ја преоцени употребата на некои нови мотори со согорување возила и по 2035 година.
Сепак, претставниците на италијанската влада кои претходно се согласија со договорот се чинеше дека отстапија од нејзината поддршка по гласањето во Европскиот парламент.
Италијанскиот министер за транспорт Матео Салвини (Лега/ИД) рече дека договорот е „луд и вознемирувачки“ и ќе биде „против италијанските и европските индустрии и работници“.
Во формалното гласање, потребно е таканаречено квалификувано мнозинство за усвојување на законот, што претставува 55% од земјите-членки (т.е. најмалку 15) и 65% од населението на ЕУ.
Подготвено од А.Ѓ.