avtopat francija

13.02.2023 Скопје

Францускиот министер за транспорт Клеман Биун изјави дека компаниите за автопатишта, исто така, ќе треба да ја платат сметката за зелена транзиција.

Во 2021 година, францускиот транспортен сектор се најде на врвот на табелите за емисии, испуштајќи 30% од стакленички гасови во земјата, проследено со земјоделството и индустријата (19%) и градежниот сектор (18%), според Високиот совет за клима. Највисоки загадувачи во транспортниот сектор се автомобилите (53%), камионите (27%), комерцијалните возила (14%) и авијацијата (3%).

За да се компензираат овие високи емисии, компаниите за автопатишта ќе мора „финансиски да придонесат за еколошката транзиција“, рече Биун, додавајќи дека „ние ќе разговараме за ова во наредните месеци, без никакви табуа, вклучително и на даночниот фронт“.

Краткорочно, профитот на компаниите за автопатишта ќе биде искористен „за да инвестираат повеќе во еколошката транзиција“, особено преку електрични терминали или паркиралишта за здружување, кои веќе се наоѓаат на некои области на автопатот, додаде тој.

На прашањето за оданочувањето на рекордниот профит што компаниите го направиле во последните три години, Биун рече дека Макрон „самиот претстави механизам на европско ниво што ги оданочува овие суперпрофити“.

„Овој придонес веќе финансира во буџетот за 2023 година исклучителни трошоци како што е тарифниот штит“, додаде тој.

Французите се загрижени за профитот на компаниите како Тотал, кои најавија профит од 20 милијарди евра за 2022 година.

„Извршниот директор на Тотал сакаше да ја предвиди контроверзноста со спроведување на нов попуст. Она што е добро за куповната моќ, секогаш е добро да се земе, но ние прво мора да ги искористиме овие пари за финансирање на еколошката транзиција наместо поддршка на фосилните горива“, додаде Биун.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author