supermarket

20.02.2023 Скопје

Цените на секојдневните основни работи како хартијата Bounty и чоколадото Cadbury може повторно да се зголемат оваа година, додека цените на другите како марамчињата Clorox Co (CLX.N) и Diet Pepsi веројатно ќе останат стабилни, бидејќи производителите прават различни облози за силата на потрошувачот и нивните брендови.

Стратегиите на производителите на стоки за широка потрошувачка за понатамошно зголемување на цените зависат од нивната моќ кај трговците на мало како што се Walmart Inc (WMT.N) и Tesco plc (TSCO.L), кои се воздржуваат од повеќе зголемувања, колку на потрошувачите им требаат и сакаат артиклите и нивните договори за купување нестабилни стоки, од кои некои паѓаат во цената.

Нивоата на инфлација што се појавуваат еднаш во генерација, кои произлегуваат од пандемискиот џагор на синџирот на снабдување, владините стимулации и војната во Украина, ги стиснаа џебовите на купувачите на глобално ниво.

Во Британија, потрошувачите платиле 16,7% повеќе за храна во месецот до 22 јануари во споредба со истиот период минатата година, додека цените во САД за храната што се јаде дома и надвор од дома пораснале за 10,1% во 12-те месеци завршени во јануари.

Но, постојат мали знаци дека притисокот се намалува, при што потрошувачките цени во САД еден месец порано се намалија за прв пат во две и пол години, делумно поради цените на бензинот.

Со оглед на тоа што „плимата малку се врти“, некои трговци сега бараат од добавувачите „враќање“ бидејќи цената на горивото, на пример, паѓа, што е уште еден фактор што ги придвижува одлуките на компаниите, рече консултантот на КПМГ, Сандер Рамакришнан.

„Трговецот на мало би ја намалил цената, бидејќи производителите се согласуваат да ја продадат за поевтино на трговецот на мало“, рече Рамакришнан. „Тоа беше прилично неодамнешен феномен. Не многу производители се подготвени доброволно да ја намалат цената“.

Цената на картонските кутии е намалена за цели 50%, а трошоците за транспорт се намалени исто така, за 25-30%, објави Ројтерс минатата недела. Некои пластики и хемикалии што се користат во производите за домаќинство се зголемени, велат директорите, а работната сила останува скапа.

Зголемувањето на цените, или запирањата, треба да заземат централно место на годишната конференција на Consumer Analyst Group во Њујорк на 20 февруари во Бока Ратон, Флорида.

По повеќе од една година постојани покачувања на цените, некои производители на стоки за широка потрошувачка, како што е производителот Kraft Mac & Cheese, Kraft Heinz Co (KHC.O) притискаат на пауза додека ја мерат побарувачката на потрошувачите за нивните производи.

Цените на Крафт се зголемија за 13,2 процентни поени во 2022 година во однос на претходната година, според финансиските обелоденувања. Kroger Co (KR.N) промовира шише од 20 унца кечап Heinz за 2,49 долари – под просечната цена од 3,18 долари по единица зачини според IRI, фирма за истражување на пазарот со седиште во Чикаго.

Извршниот директор на Крафт-Хајнц, Мигел Патрисио, минатата недела изјави дека приватната етикета, или брендовите на продавниците, добиваат удел на пазарот, главно од конкурентите на компанијата.

Поризично е за националните брендови да ги зголемат цените на производите каде што потрошувачите сè повеќе купуваат производи од марки од продавници, како што се намирници и производи за бебиња, според податоците од фирмата за истражување на пазарот Numerator.

Но, други компании како Nestle SA, (NESN.S) најголемата компанија за храна во светот, продолжуваат да планираат зголемувања на цените во иднина за да ги надоместат маржите притиснати од високите трошоци за работна сила и гориво, удар за потрошувачите кои имаат за цел да ги разберат трошоците за домаќинството.

Цените на производите на Нестле, вклучително и кремите за кафе Мате, веќе пораснаа за 8,2% минатата година, при што пакувањето од француската пица за леб Stouffer од 11,75 унци се продаваше за 3,48 долари во Walmart. Цените на замрзнатите пици пораснале за околу 14 отсто во последната година, покажуваат податоците на ИРИ.

Цената, која секогаш е главен фактор за потрошувачите заедно со квалитетот, сега станува уште поважна, рече Марк Хосбејн, извршен директор во консултантската фирма Magid. Податоците на Magid од анкетите покажуваат дека потрошувачите трошат драматично повеќе на намирници, кирија и бензин, принудувајќи ги да ги намалат заштедите и помалку да јадат надвор.

„Чувствителноста на потрошувачите на цените се зголемува, дури и во последните неколку месеци“, рече Хосбејн, додавајќи дека податоците што ги следи неговата фирма покажуваат дека купувачите стануваат помалку дискриминирачки во она што го купуваат и се одлучуваат за она што е поевтино.

На пример, купувачот кој сака сини листови со 100 нишки, но гледа поевтини бежови со понизок квалитет, сега има поголема веројатност да ги купи, рече Хосбејн.

Брендовите што трговците на мало и потрошувачите ги гледаат како „основни“ или „многу силни“ во нивниот сегмент, исто така, имаат поголема ценовна моќ, рече Рамакришнан, бидејќи помагаат да се зголеми продажбата за синџирите.

Извршниот директор на Coca-Cola Co (KO.N), Џејмс Квинси, на пример, во вторникот рече дека компанијата го „заработила правото“ да ги придвижи цените на потрошувачите бидејќи нејзините класични газирани сокови Кока и Фанта водат во категоријата пијалоци.

Директорите на производителот на Bounty Procter & Gamble Co(PG.N) рекоа дека компанијата е уверена дека американскиот „потрошувач добро ќе се одржи“ во следните неколку квартали и планира уште зголемувања. Шише од 16 унца сапун за садови Dawn Powerwash на P&G чини 5,99 долари на Target.com, откако дебитираше на 4,99 долари пред околу три години, според извештаите на медиумите.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author