tesla koli

13.01.2023 Скопје

Тесла ги намали цените на своите електрични возила во САД и Европа за дури 20 отсто, проширувајќи ја стратегијата за агресивно попустување откако ги пропушти проценките на Вол Стрит за испораките во 2022 година.

Потегот, кој поттикна пад од 3,8 проценти на акциите на Тесла во Франкфурт, дојде откако извршниот директор Илон Маск предупреди дека изгледите за рецесија и повисоките каматни стапки значат дека може да ги намали цените на возилата за да се одржи растот на обемот на сметка на профитот.

Пониската цена на главните пазари на Тесла означува пресврт од стратегијата што производителот на автомобили ја следеше во поголемиот дел од 2021 и 2022 година кога нарачките за нови возила ја надминаа понудата. Маск минатата година призна дека цените станале „срамно високи“ и може да и наштетат на побарувачката.

Намалувањата на цените во САД, објавени доцна во четвртокот по американско време на седанот Модел 3 и кросовер СУВ Модел Y, се движеа помеѓу 6% и 20% во споредба со цените пред попустот.

Тоа е пред федералниот даночен кредит до 7.500 американски долари што стапи на сила за многу модели на електрични возила на почетокот на јануари.

Тесла, исто така, ги намали цените на својот луксузен кросовер СУВ Модел X и седанот Модел S во САД.

Во Германија, ги намали цените на Модел 3 и Модел Y, неговите глобални топ-продавачи, за помеѓу околу 1% и речиси 17% во зависност од конфигурацијата. Ги намали цените и во Австрија, Швајцарија и Франција.

За американски купувач на Моделот Y со долг дострел, новата цена на Тесла во комбинација со субвенцијата од САД што стапи на сила овој месец изнесува попуст од 31%. Дополнително, потегот на Тесла ги прошири возилата во неговата линија што ги исполнуваат условите за даночниот кредит од администрацијата на Бајден.

Пред намалувањето на цената, верзијата на Моделот Y со пет седишта не можеше да ја добие таа заслуга, ознака што Маск ја нарече „збркана“. По намалувањето на цената, верзијата со долг дострел на Модел Y ќе се квалификува за федералниот кредит од 7.500 долари.

Сепак, некои корисници на форумите за обожаватели на Тесла на интернет се пожалија дека намалувањето на цените ги оневозможува клиентите кои неодамна го купиле нивното возило, оставајќи им артикал со пониска вредност на пазарот на половни автомобили.

Во Кина, каде што Тесла ги намали цените минатата недела за 6-13,5%, сопствениците протестираа во центрите за испорака низ целата земја, притискајќи на Тесла за компензација.

Пред намалувањето на цената, залихите на Tesla во Соединетите Американски Држави, следени од моделите што неговата веб-страница ги прикажува како веднаш достапни, беше повисок тренд. Цените на користените модели на Тесла исто така се намалуваа, зголемувајќи го притисокот врз него да ги прилагоди цените на налепниците за нови автомобили.

За 2021 година, САД и Кина заедно сочинуваа околу 75% од продажбата на Тесла, иако производителот на автомобили ја зголемува продажбата во Европа, каде што неговата фабрика во Берлин го зголемува производството. Оваа промена е првиот голем потег на Тесла откако го назначи својот главен извршен директор за Кина и Азија, Том Жу, да го надгледува производството и продажбата во САД.

Тесла ги намали цените на Кина и на другите азиски пазари минатата недела. Заедно со претходните намалувања на цените објавени во октомври и неодамнешните стимулации, кинеската цена за Модел 3 или Модел Y е намалена за 13% до 24% од септември по неодамнешниот потег.

Тесла ги намали цените и во Јужна Кореја, Јапонија, Австралија и Сингапур.

Аналитичарите рекоа дека кинеските намалувања на цените ќе ја зголемат побарувачката и ќе го зголемат притисокот врз неговите ривали таму, вклучително и BYD (002594.SZ), да го следат примерот во она што може да стане ценовна војна на најголемиот единствен пазар за електрични возила. Тој притисок би можел да се гради и во Европа.

Моделот 3 на Тесла беше најпродаваното електрично возило во Германија минатиот месец, а следен од Модел Y, победувајќи го целосно електричниот ID.4 на Volkswagen. Фолксваген неодамна ја подигна цената на својот почетен ID.3, ставајќи го на еднаквост со сега веќе намалениот модел 3.

Тесла ги пропушти проценките на Вол Стрит за испораките во четвртиот квартал. Целогодишниот раст на испораките беше 40% – исто така помалку од сопствената прогноза на Маск од 50%.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author