16.01.2023 Скопје

Според предлог-законот усвоен од Владата, околу 5,6 милиони евра годишно ќе се доделуваат како субвенции за авиокомпаниите за лансирање на нови линии до главниот град Љубљана и за зголемување на фреквенциите на постоечките услуги во очекување на одобрување од Европската комисија.

Само директните врски ќе се финансираат преку шемата, која ќе се состои од субвенции во износ до 50% од аеродромскиот надоместок за превозникот. Деталните критериуми, стапката на кофинансирање за поединечни линии и подобните линии ќе бидат утврдени во посебна програма, според нацрт-законот усвоен на крајот на минатата недела.

Државната секретарка на Министерството за инфраструктура, Аленка Братушек, која наскоро ќе стане министерка за инфраструктура во услови на тековната реконструкција на Владата, истакна дека финансиската проценка е 5,6 милиони евра годишно, врз основа на претпоставката дека ќе се обезбедат десет дневни врски за околу 255 дена во годината.

Државата ќе обезбеди список со нови дестинации за кои ќе понуди субвенции, а наскоро ќе биде објавен јавен повик. Ќе се финансираат само нон-стоп операции.

Владата сака да се придвижи брзо за да се воспостави шемата за субвенции пред летната сезона и веќе го проследи предлог-законот до Европската комисија.

Словенија нема национален авиопревозник откако Адриа Ервејс се преклопи кон крајот на 2019 година, непосредно пред пандемијата, и се потпира на субвенции за привлекување меѓународни авиопревозници, но тие имаа ограничен успех.

Податоците на Евростат покажуваат дека Словенија забележала најголем пад на воздушниот сообраќај во ЕУ во 2020 година од година во година. Имаше 19 редовни линии на аеродромот Јоже Пучник во Љубљана во текот на летото 2022 година, во споредба со 29 во 2019 година. Имаше и 42 отсто помалку летови регистрирани во август 2022 година отколку во август 2019 година.

По распадот на Адриа Ервејс, имаше спорадични турканици во високи владини кругови за лансирање на нова државна авиокомпанија. Ниту еден не се оствари, а експертите од воздушната индустрија се скептични за успехот со оглед на големината на пазарот во Словенија, но идејата сè уште не е напуштена.

Братушек рече дека работната група продолжува да ја испитува можноста државата да започне нов авиопревозник.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *