shvedska i eu

18.01.2023 Скопје

Шведската влада ги прецизираше своите приоритети во врска со финансиската регулатива за време на шест месеци на чело на ротирачкото претседателство со Советот на ЕУ, во презентација за финансиските аташеа на земјите-членки. Презентацијата се фокусира на правилата кои имаат за цел да се справат со перењето пари и финансирањето на тероризмот.

Во 2021 година, Европската комисија го предложи таканаречениот пакет за спречување на перење пари и борба против финансирање тероризам (ПМЛ/КФТ), вклучувајќи законски предлог за единствен правилник за ПМЛ/ЗФТ и предлог за формирање на европска управа за ППЛ.

Земјите-членки се согласија за заедничка преговарачка позиција за единствениот правилник во декември 2022 година. Сега, шведското претседателство сака да започне и да ги унапреди дискусиите со Европскиот парламент, според презентацијата.

Покрај тоа, Шведска сака да го „фокусира напредокот на новата власт за АМЛ“, за која земјите-членки на ЕУ веќе имаат делумен договор. Единственото нешто за што не можеа да се договорат е каде во ЕУ треба да се заснова авторитетот. Европскиот парламент, пак, се уште не се договорил за став.

Шведското претседателство со Советот на ЕУ, исто така, би сакало да се заложи за понатамошна интеграција на Унијата на пазари на капитал (CMU). Има многу тековни преговори меѓу земјите-членки и Европскиот парламент на ова поле.

Европскиот стандард за зелена обврзница (GBS), на пример, треба да дефинира кои финансиски производи може да се означат како зелени обврзници за да се гарантира интегритетот на ознаката и да се спречи зеленото перење. Парламентот и земјите-членки сепак не се согласија за заедничка позиција. Истото е случај и со Европската единствена пристапна точка (ESAP). Целта на овој предлог е да се создаде единствена точка за пристап до јавните финансиски информации и информации поврзани со одржливоста за компаниите од ЕУ и инвестициските производи на ЕУ.

Други законодавни досиеја кои во моментов се преговараат меѓу земјите-членки и Парламентот на ЕУ се амандманите на директивата во врска со друштвата за колективно инвестирање во преносливи хартии од вредност (UCITS), кои ги покриваат заедничките фондови, и Директивата за управување со алтернативни инвестициски фондови (AIFMD), која опфаќа фондови и приватен капитал.

Измените на регулативата за пазари на финансиски инструменти (MiFIR), која ги регулира инвестициските услуги, исто така се предмет на разгледување меѓу двете законодавни тела на ЕУ.

Притисокот на CMU на шведското претседателство ја презема диригентската палка од Европската комисија, која предложи три законски измени во декември за да го продолжи процесот на интеграција.

Претседателството експлицитно го споменува Законот за котација како прашање за кое сака да напредува. Со Законот за котација, Комисијата сака да го направи помалку оптоварено и скапо за малите и средните претпријатија да котираат на берзата, со поширока цел да ги турка европските компании повеќе кон финансирање со капитал наместо да се потпираат на традиционалните банкарски заеми.

На менито се и прашањата за финансиската стабилност, како кај банките, така и кај осигурувањата. Во однос на банките, директивата за капитални барања како и регулативата за капитални барања се во центарот на вниманието. Економскиот комитет на Европскиот парламент треба да гласа за договор за заедничка преговарачка позиција на 24 јануари. Иако ова не остава премногу време, шведското претседателство си постави за цел да постигне политички договор со Европскиот парламент пред крајот на јуни.

Бидејќи дискусиите во Парламентот за барањата за капитал за осигурителните компании во директивата Солвентност II сè уште не се премногу далеку, поради борбите околу вклучувањето на критериумите за одржливост, не може да се очекува шведското претседателство да ја затвори директивата пред јули.

Во однос на плаќањата, пак, Швеѓаните си поставија цел да постигнат заеднички став меѓу земјите-членки за регулативата за инстант плаќања. Комисијата ја предложи оваа регулатива во октомври 2022 година за да ја промовира достапноста на инстант плаќања деноминирани во евра.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author