shvedska eu

10.01.2023 Скопје

Шведските амбасадори во блокот истакнаа дека Европската унија има за цел да ги заврши преговорите до јули за законите за постигнување на целта за климатските промени до 2030 година, иако спорниот ремонт на даноците за фосилните горива најверојатно ќе потрае подолго.

27-члената ЕУ е во последниот дел од преговорите за околу десетина закони за борба против глобалното затоплување, а минатата година склучи договори за повеќето, вклучително и забрана за продажба на нови автомобили од фосилни горива во 2035 година и голема ревизија на нејзиниот пазар на јаглерод.

Шведска, која сега претседава со ЕУ и ќе претседава со преговорите меѓу земјите-членки до јули, сака да ги финализира построгите цели за обновливите извори на енергија и енергетската ефикасност и минималните стандарди за енергетски перформанси за зградите, како и барањата за авиокомпаниите да користат повеќе зелено гориво.

„Ќе се обидеме да го направиме тоа комплетно, така што во текот на првиот дел од оваа година, можеме да констатираме дека пакетот „Fit for 55“ е успешно завршен во однос на законодавната работа“, рече Торбјорн Хаак, амбасадор во ЕУ.

Хаак рече дека за сега Шведска не очекува нови итни предлози за да се справи со последиците од намалувањето на протокот на гас во Европа од страна на Русија, откако земјите од ЕУ минатата година се согласија со итни мерки, вклучувајќи ограничување на цената на гасот и барања за полнење складиште.

Заштедата на енергија и побрзото проширување на обновливите извори на енергија се клучни за исполнување на целта на ЕУ за намалување на нето емисиите на стакленички гасови за 55% од нивото од 1990 година до 2030 година, како и за исполнување на нејзината цел конечно да го замени најголемиот дел од рускиот гас со чиста енергија.

Сепак, раните разговори минатата година меѓу земјите на ЕУ, кои заедно со Европскиот парламент мора да ги договорат конечните закони – покажаа потези за ослабување на некои предлози, вклучително и барања за реновирање на зградите што трошат енергија.

Изгледите за договор се помалку оптимистички за предлогот да се стави крај на даночното олеснување на ЕУ за загадувачкото авионско гориво. Земјите мора едногласно да ги одобрат даночните измени на ЕУ, што ќе ги отежне усвојувањето.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author