Image by vwalakte on Freepik

18.01.2023 Скопје

Предлог-законот за онлајн безбедност на Обединетото Кралство достигна пресвртница во законодавниот дом, но револтите меѓу пратениците продолжуваат да го прават неговиот пат тежок.

Нацрт-законот за онлајн безбедност, обидот на Обединетото Кралство да го регулира однесувањето на онлајн платформите, е на работ да биде донесен до Домот на лордовите, Горниот дом на Парламентот, по дебатата во Долниот дом во вторникот.

Иницијативата, која го отсликува Законот за дигитални услуги (ДСА) на ЕУ во нејзиниот фокус на умереноста на онлајн содржината и одговорноста на платформата, досега предизвика значителни контроверзии, со голем број клучни промени направени во предлогот.

Меѓу нив е клучното прашање за извршната одговорност и казните на платформата, за кои бунтовничките конзервативни пратеници ја принудија владата да се сврти назад само неколку часа пред овонеделната дискусија.

Нацрт-законот сега е во „фаза на извештај“ на законодавниот процес на Обединетото Кралство, приближувајќи се кон преминот од Долниот дом, Долниот дом, кон лордовите. Нацрт-законот веќе се соочи со значителни одложувања, откако беше одложен двапати минатата година по последователните заминувања и на Борис Џонсон и на Лиз Трас од позицијата премиер. Како резултат на тоа, времето е кратко, според парламентарните правила, тој би можел да биде целосно напуштен ако законот не добие кралска согласност до април.

Непосредно пред предлог-законот да се расправа во вторникот, се појави веста дека 50 пратеници од владејачката Конзервативна партија го поддржуваат амандманот со кој ќе се зајакнат казните за газдите на технолошките компании за кои е утврдено дека не ја исполниле обврската наметната со законот да ги заштитат децата од изложеност на штетна содржина.

Владата и претходно се спротивстави на ваквата мерка, но тие признаа пред дискусијата во понеделник.

Нацрт-законот е веќе поставен за да го овласти медиумскиот регулатор на Обединетото Кралство, Офком, да ја надгледува примената на неговите одредби. Тоа вклучува казни до 10% од глобалниот промет на компаниите за прекршоци. Амандманот ќе постави директна одговорност на раководителите на платформата, воведувајќи затворски казни до две години за повеќекратно неусогласеност со упатствата на Офком за воспоставување и спроведување мерки за заштита на децата на интернет.

Иницијативата доби значителна поддршка од опозициската Лабуристичка партија, принудувајќи ја владата да се согласи, и покрај нејзиното првично противење. Амандманот не е официјално поднесен, по преговорите со секретарот за култура Мишел Донелан, која вети дека ќе биде повторно воведен во сличен формат откако законот ќе стигне до Домот на лордовите.

На ваквата промена, сепак, се спротивставија некои граѓански групи, вклучително и организацијата за слобода на изразување, ЧЛЕН 19, која во понеделникот ги повика пратениците да го отфрлат амандманот, тврдејќи дека тоа ќе ги поттикне платформите за претерано регулирање на содржината за да се избегне кривична одговорност, што доведува до отстранување на легитимната содржина и деградација на човековите права на корисниците на интернет.

Овонеделните измени следуваат по неколку амандмани направени од владата на крајот на минатата година, вклучително и отстранување на одредбите што го покриваат отстранувањето на „законскиот, но штетен“ материјал.

Според овие измени, беа отстранети обврските што законот ги постави на давателите на услуги да ја отстранат содржината што се смета за „легална, но штетна“, а наместо тоа, владата го опиша како „троен штит“ на мерки за заштита на корисниците.

Некои ги критикуваа законските, но штетни одредби за загрозување на слободата на говорот со потенцијално дозволување отстранување на технички легална содржина. Други, исто така, се спротивставија на фактот дека она што го сочинува овој материјал ќе го дефинира државниот секретар наместо Парламентот.

Како резултат на промените, од давателите на услуги веќе нема да се бара да ги спречуваат возрасните да дојдат во контакт со овој материјал. Наместо тоа, од платформите ќе се бара да го отстранат материјалот што ги прекршува нивните услови за користење и ќе им биде забрането да ги симнат, забранат или суспендираат сметките што ги произведуваат, секоја содржина што не го прави тоа.

Освен тоа, компаниите за социјални медиуми исто така ќе бидат обврзани да им дадат поголема моќ на возрасните корисници за да ја избегнат штетната содржина што би можеле да ја видат, вклучително и преку човечко модерирање, блокирање на означената содржина и употреба на функции за предупредување.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author