17.01.2023 Скопје

Поминаа три месеци откако Илон Маск влезе во седиштето на Твитер во Сан Франциско и компанијата едвај излезе од насловите.

Зборувавме многу за неговите мислења за социјалната мрежа и за некои од неговите поконтроверзни деловни одлуки, како што е отпуштањето на 50% од работната сила, но помалку за тоа како се промени секојдневното користење на платформата за нејзините 237 милиони месечно, активни корисници.

Најновата промена е дека Твитер го суспендира пристапот до својот API, што е она што другите платформи го користат за да комуницираат со него. Така, ако, на пример, користите менаџер за социјални медиуми за да ја прегледате вашата сметка наместо апликацијата или веб-локацијата Твитер, може да откриете дека Твитер моментално не работи со него.

Не е јасно дали потегот бил намерен, иако многу експерти веруваат дека тоа било.

„Моја претпоставка е дека тоа е затоа што тие апликации од трета страна не прикажуваат реклами и му дозволуваат на корисникот да управува со нивниот извор како што му одговара, што е во спротивност со плановите на Маск да стави повеќе реклами пред очите на корисниците и да им даде приоритет. твитови на луѓе кои платиле за Twitter Blue“, изјави технолошкиот коментатор Кејт Беван.

Твитер сè уште не објави официјално соопштение за тоа, но популарните апликации кои се чини дека се борат ги вклучуваат Tweetbot, Fenix и Twitterific.

Можеби најочигледната промена е редоследот по кој луѓето гледаат твитови што се појавуваат на нивната временска линија. Новото табче ве поканува да изберете помеѓу најновите твитови од луѓето што ги следите и твитови препорачани од Твитер.

Ако ја користите платформата на iPhone, ќе видите две колони на врвот, „за вас“ и „следи“ – ако сте на уред со Android, треба да притиснете икона со ѕвезда на горната десна страна на екран.

Прашањето е во тоа што многу корисници не го забележаа ова или не сфатија дека апликацијата се чини дека стандардно се враќа на курираната „за тебе“ храна на Twitter од време на време. Имаше поплаки дека овој извор е полн со препораки на Твитер и интеракции помеѓу луѓето што ги следите и луѓето што не ги познавате, наместо содржината што сте ја одбрале да ја следите на прво место.

Маск започна со некои профили од висок профил кои беа забранети под претходниот режим поради кршење на правилата на Твитер. Меѓу нив беа Је, раперот Канје Вест, кој беше баниран поради споделување антисемитски објави, инфлуенсерот Ендрју Тејт, кој моментално е притворен во Романија под обвинение за трговија со луѓе, и поранешниот американски претседател Доналд Трамп, чии твитови беа обвинети за поттикнување на Капитол. Немири на ридовите од јануари 2021 година.

По неколку лажни стартови, претплатата на Твитер, Twitter Blue, се појави на крајот на ноември. Месечната претплата од 8/11 долари ветува пристап до бонус функции, вклучувајќи копче за уредување, зголемена видливост и помалку реклами. Анегдотски изгледа како да привлече разумен број претплатници, но не и оптоварувања, иако како и секогаш немаше објавени официјални вести за неговиот успех досега.

„Синото знакче на Твитер“, сега знак на претплатник, порано беше симбол на проверена сметка. Самиот Твитер го додели на сметката на рачно избрани познати личности, новинари и брендови за да покаже дека тие не се лажни.

Оние кои се здобија со сино знакче под стариот режим сè уште ги имаат, заедно со порака во која се објаснува дека тоа е „наследство“ и „може или не е забележливо“. Значи, гледањето сино штиклирање до сметката не мора да и дава на таа сметка некакво знакче на авторитет.

Заменет е со златно или сребрено знакче за брендови и владини фигури, така што Кока-Кола сега е злато, со објаснувач вели дека тоа е „официјален бизнис“, додека сметката на Риши Сунак, премиерот на Велика Британија сега има сребрено знакче.

Факт е дека со или без Маск, Твитер мораше да се промени. Неговиот број на корисници и приходите од реклами опаѓаа долго време, додека ривалските социјални мрежи се појавија и уживаа во експлозивен раст. Твитер е познат по тоа што е мал, но влијателен – но тоа не се претвори во профит.

Маск е „мајстор за односи со јавноста, спин, иновации и креативност“, рече експертот за социјални медиуми Мет Навара. Тој не се плаши од контроверзии или од кинење на правилникот. Но, дали неговата револуционерна тактика ќе ја промени среќата на оваа болна фирма, за која вели дека губи 4 милиони долари дневно кога ја презел?

Тешко е да се каже, бидејќи Твитер е лош во однос на неговата метрика. Сега е компанија во приватна сопственост и така има право да биде.

Но, се чини дека новите огласувачи не се собираат на страницата, корисниците се жалат на промените во начинот на прикажување на нивните сметки и неодамнешната промена на API ги вознемири програмерите, заедница која на Twitter му треба внатре за да му помогне да расте.

„Се чини дека атмосферата се смени и се чини дека не е баш како што беше порано“, рече Навара за сопственото корисничко искуство за ангажирање со 150.000 следбеници.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *