16.01.2023 Скопје

Новиот извештај објавен од финското Министерство за образование и култура покажа дека некогашниот меѓународно аплаудиран фински образовен систем не успеа да се доразвие, туку се влоши.

Додека другите земји ги подобрија своите перформанси, Финска е заглавена.

Иако резултатите од учењето на учениците се разумно високи, местото под просекот на ОЕЦД е далеку од славните денови на финскиот образовен систем пред дваесетина години. Во меѓународните споредби од 2021 година, процентот на 25 до 34-годишници во Финска со универзитетска диплома беше пронајден веднаш над Турција и под Чиле.

Според извештајот, падот на постигнатите резултати од учењето бил „исклучително брз“ и „падот на владеењето на читањето и математиката забележан во неколку студии одговара на учењето постигнато за една година – дури и две години“.

Авторот на извештајот Алекси Калениус, специјален советник во Министерството, изјави за YLE дека факторите кои придонесуваат за лошите резултати не се целосно познати или разбрани. На пример, студијата покажа дека „разликите меѓу половите се исклучително големи од меѓународна перспектива“ и продолжија да се зголемуваат од 2000-тите.

Ако нешто, наодите докажаа дека политичките одлуки имаат долгорочни импликации. По длабоката рецесија во раните 1990-ти, државата на благосостојба доби удар, а исто така беше скратено финансирањето за образованието. Последиците се манифестираат со задоцнување. Според извештајот, „разликите во резултатите од учењето поврзани со социјалното потекло станаа поизразени отколку порано“.

При претставувањето на студијата, како што ја цитира YLE, постојаниот секретар во Министерството за образование и култура Анита Лехикоинен призна дека „ние повеќе не сме најобразованата нација. Нашите млади повеќе не се најупатените“, и предвидуваа „големи и прилично радикални промени“ во системот.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *