12.01.2023 Скопје

Американската автомобилска индустрија вложува милијарди долари за изградба на нови фабрики, благодарение на новото федерално законодавство и зголемената побарувачка за електрични возила. Заклучно со ноември, вкупната сума за сите инвестиции на производителите на автомобили во 2022 година изнесуваше 33 милијарди американски долари, вклучувајќи ги новите фабрики за склопување автомобили и капацитетите за производство на батерии.

Според Центарот за автомобилски истражувања, оваа сума се надоврзува на 37 милијарди долари посветени на компаниите во 2021 година. Придвижување на оваа инвестиција е серија закони усвоени од Конгресот минатата година за справување со климатските промени и инвестирање во нови работни места и производство. Во срцето на тоа законодавство се инвестициите во домашното производство на полупроводници, како и производството на нови електрични возила и батерии, вклучително и капацитети за обработка на материјали за батерии како литиум и графит.

Најголемите двигатели го вклучуваат Форд, кој има повеќе фабрички проекти во тек во Кентаки и Тенеси, каде неодамна почна да го гради својот објект BlueOval City. Во Грузија, Rivian неодамна се обврза да изгради втора фабрика, а Hyundai откри планови за инвестиција од 5,5 милијарди долари за проширување на нивните капацитети за производство на батерии и електрични возила.

Новите капацитети, исто така, го оддалечуваат производството од традиционалните производствени центри како Мичиген и регионот на Големите езера. Јужните држави како Џорџија, Тенеси и Кентаки инвестираа во технички колеџи и подготвуваа локации за проекти за да привлечат автомобилски компании. Овие држави ги искажаа предностите на пониските трошоци за енергија и изобилството на земјиште со инфраструктура, вклучувајќи патишта и комунални услуги, кои веќе се поставени. Како резултат на тоа, овие држави ги жнеат наградите во време кога производителите на автомобили бараат начини да ја забрзаат изградбата.

Компаниите за производство на батерии, исто така, ги засилуваат новите фабрички проекти, при што многу се очекува да бидат отворени во следните неколку години. Во моментов, земјите во Азија ги произведуваат повеќето од светските EV батерии. Сепак, зголемените транспортни трошоци, во комбинација со ризиците од синџирот на снабдување поврзани со добавувачите во странство, ги наведоа компаниите да размислуваат за локализирање на производството на батерии.

Законот за намалување на инфлацијата дополнително ги забрза плановите за зголемување на домашното производство на батерии. Покрај очекуваните заштеди на трошоците во синџирот на снабдување, тој нуди милијарди долари во стимулации, вклучително и федерален даночен кредит за купувачите кои купуваат домашно произведени електрични возила. Како резултат на тоа, многу компании со фабрики за склопување во САД развиваат капацитет за домашни батерии, вклучувајќи ги Hyundai и Ford, како и General Motors и Toyota.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *