danon kompanija za hrana

11.01.2023 Скопје

Данон, француската компанија за јогурт и флаширана вода, е изведена на суд од три еколошки здруженија кои ја обвинуваат дека недоволно го намалила својот пластичен отпечаток.

Компанијата зад минералната вода „Евиан“ и „Волвиќ“ не ги исполнила своите должности да постапува според револуционерниот француски закон, велат групите.

Законот за „должност на будност“ од 2017 година го прави задолжително следењето на човековите права и прашањата за животната средина во големите француски компании и нивните синџири на снабдување. Сè повеќе се користи од невладините организации против мултинационалните компании, како дел од растечкиот тренд на климатски спорови.

Според ревизијата на брендот во декември, Данон беше именуван, заедно со Кока-Кола, ПепсиКо и Нестле, како еден од 10-те најдобри светски загадувачи на пластика.

Роза Причард, адвокатка на ClientEarth, една од групите што ја преземаа акцијата, рече: „Данон напредува без сериозен план за справување со пластиката, и покрај јасната загриженост од климатските и здравствените експерти и потрошувачите, и законската обврска да се соочи со прашањето. Задолжителниот „план за будност“ на компанијата да ги наведе влијанијата врз животната средина и социјалните мрежи на компанијата, беше целосно тивок за пластиката“.

Во изјавата Данон го отфрли обвинението.

„Многу сме изненадени од ова обвинување, кое остро го побиваме. Данон одамна е препознаен како пионер во управувањето со ризиците за животната средина, а ние остануваме целосно посветени и решени да дејствуваме одговорно. Ние спроведуваме сеопфатна рамка на акции насочени кон намалување на употребата на пластика, развој на повторна употреба, зајакнување на шемите за собирање и рециклирање и развој на алтернативни материјали. Веќе постигнавме значителен напредок на секој од овие фронтови, особено на намалувањето на пластиката, со, на пример, намалување од 12% на глобално ниво (60.000 тони во апсолутна) помеѓу 2018 и 2021 година“, истакнаа од Данон.

Крајот на загадувањето со пластика не може да дојде од една единствена компанија, се вели, и бара мобилизација на сите играчи, јавни и индустриски.

Тужбата, една од неколкуте неодамнешни правни дејствија насочени кон загадувачите на пластика, беше поднесена во судството на парискиот трибунал оваа недела. Еколошките групи Surfrider, ClientEarth и Zero Waste France, рекоа дека сакаат компанијата да прифати одговорност за пластичната употреба.

Во септември, групите официјално го известија Данон, давајќи ѝ можност на компанијата да го поправи својот „план за будност“. Компанијата одговори на формалното известување, но невладините организации тврдат дека одговорот бил недоволен и не ги исполнил адекватно нивните барања.

Францускиот закон беше воведен по катастрофата во Рана Плаза во 2013 година, во Бангладеш, во која загинаа 1.100 луѓе во колапсот на фабрика за облека што ја користеа западните модни брендови. Недостатокот на одговорност од страна на брендовите доведе до притисок од групите за човекови права и други да се залагаат за поголема корпоративна одговорност.

Данон има присуство во 120 земји, вклучително и Индонезија и Турција, кои примаат голем дел од пластичниот отпад од западот. Danone е на врвот на рангирањето на брендот за ревизија на пластика загадувач во Индонезија во последните три години.

ClientEarth рече дека Danone годишно користи повеќе од 74 пати поголема тежина од Ајфеловата кула во пластика. Во 2021 година користеше 750.000 тони, повеќе од 716.500 тони користени во 2020 година, според неговиот финансиски извештај за 2021 година.

Групите бараат судии во парискиот граѓански суд да ја принудат компанијата да објави нов план во рок од шест месеци, кој ќе вклучува постепено укинување на пластиката.

Случајот е еден од неколкуте правни дејствија што ги поднесоа невладините организации по историскиот меѓународен договор за запирање на зголемениот бран на пластичен отпад.

Во март 2022 година, светските лидери се согласија да подготват правно обврзувачки договор во текот на следните две години, кој го покрива целиот животен циклус на пластиката од производство до отстранување.

Само 9 отсто од пластичниот отпад некогаш се рециклира. Пластиката тешко се рециклира, бавно се распаѓа, скапа е и загадува, тие се распаѓаат на ситни и сеприсутни честички кои влегуваат во синџирот на исхрана и предизвикуваат штета на животните.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author