23.12.2022 Скопје

Според документите и изворите, руските авиокомпании одржале истражни разговори со најмалку една голема западна лизинг компанија за користење државни средства за купување на некои од повеќе од 400 авиони заглавени во Русија по нејзината инвазија на Украина.

Санкциите наметнати од западните сили како одговор на руската воена кампања во Украина ги принудија западните фирми да ги прекинат договорите за лизинг со руските авиокомпании за над 500 авиони. Русија соопшти дека 78 од овие авиони биле запленети додека биле во странство, што значи дека повеќе од 400 останале во Русија.

Европскиот парламент на 5 мај усвои резолуција со која се повикува Русија да врати над 400 авиони изнајмени од странски компании што ги „украла“.

Рускиот предлог, на кој ќе му треба одобрение од ЕУ и ќе го тестира просторот за компромис во економската војна меѓу Москва и Западот, може да ја намали сметката од повеќе милијарди долари со која се соочуваат закуподавачите и осигурениците и да им овозможи на руските авиокомпании да обезбедат формална сопственост на авиони.

Пред она што Москва го нарекува „специјална воена операција“ во Украина, Русија беше главен пазар за закуподавачите на авиони, кои купуваа авиони од Боинг и Ербас и ги изнајмуваа на руски авиокомпании кои сакаа да ги избегнат однапред трошоците и нефлексибилноста да купуваат авиони сами. Но, откако западните санкции ги принудија закуподавачите да ги откажат овие договори, Москва одби да им дозволи на авионите да заминат, блокирајќи авиони во вредност од речиси 10 милијарди долари во Русија и предизвикувајќи побарувања од закуподавачите против нивните осигурителни компании.

Руските авиокомпании продолжуваат да оперираат со многу од авионите, но некои се мачеа да обезбедат резервни делови.

Детали од разговорите меѓу руските авиокомпании и еден закуподавач се појавија во ирскиот судски случај каде што големите закуподавачи ги тужат осигурителите, вклучително и Лојд од Лондон, за да обезбедат исплата на нивните побарувања.

AerCap, SMBC Aviation Capital и Avolon, најголемите закуподавачи во светот, одбија да коментираат дали се вклучени во разговорите за плаќање на авиони од руските авиокомпании или нивните осигурителни компании.

Санкциите на ЕУ, кои ја покриваат Ирска, каде што се регистрирани поголемиот дел од изнајмените авиони, го забранија снабдувањето со воздухопловна технологија за руските ентитети и поставија краен рок до 28 март за раскинување на договорите.

Нема сугестија дека некој од закуподавачите, кои работат во високо регулиран сектор, ги прекршил санкциите на кој било начин, при што фигурите од индустријата велат дека ги истражуваат сите опции во ситуација без преседан.

SMBC во своето писмо вели дека е вклучена во лобирање во ЕУ за олеснување на договорот, особено отстапување од член 3C од Регулативата 833/2014.

Таквото отстапување „ќе им овозможи на оперативните закуподавачи на ЕУ да бараат овластување за пренесување на сопственоста на авиони кои претходно биле изнајмени на руските закупувачи или нивните руски осигурителни компании“, се вели во извештајот.

Закуподавачите би можеле да тврдат дека договорот ќе ја зајакне безбедноста со дозволување пристап до резервни делови, рече Рос Дентон, шеф на меѓународната трговија во адвокатската фирма Ашурст.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author

Напишете коментар

Вашата адреса за е-пошта нема да биде објавена. Задолжителните полиња се означени со *