https://www.flickr.com/photos/bammatter/41206265624/in/photolist-25MfTaA-F6z5hN-7NBe3C-GcfYED-2nHwxxg-2krXFeH-2nsMZ7k-2miRKxU-2neYpjM-2ndLbc7-m5nwq-m5nwg-2nFUfhR-2mCBevG-2kYMpFD-2iyW9Gb-2mPH45C-D33rMe-2neYb8e-r1T2pC-8c7FMT-26fMvbm-Qht8bW-5wEQpL-W541ma-2iXRGac-HCC6iM-2jvNQYk-7Brtsd-bjfTMp-9hTsfe-aqmPq-RP94he-QaNeU3-Mee9ta-46Rpnp-2muZkMH-8hQxxY-9hTsdn-6pNd7n-rrKKUM-o7ASwg-3f61FB-2kF7cbN-2kF6DPP-xoHtWx-23wDVWA-NgHAKE-2kF331s-BdWvss

22.12.2022 Скопје

Новото истражување открива дека зголемувањето на цените на храната и недостигот ги загрижуваат повеќето европски потрошувачи, додека речиси половина од анкетираните веруваат дека овие трошоци се неправедно распределни низ континентот.

Истражувањето на 5.000 луѓе во 10 европски земји покажа дека во пресрет на зимските прослави, потрошувачите во Европа ги намалуваат трошоците за храна за да се справат со недостигот и растот на цените.

Податоците покажуваат дека повеќето потрошувачи мислат дека војната во Украина ги зголемила цените на храната во Европа, додека многумина укажуваат на нерамномерното расфрлање на овие трошоци и профитот од војната.

Во изјавата на истражувачите стои дека речиси половина мислат дека овие трошоци се неправедно распределни, при што 48 отсто од анкетираните веруваат дека војната им овозможила на трговците на мало и производителите на храна да заработат поголем профит.

Истражувањето беше спроведено од конзорциум на универзитети во Европа и предводен од Универзитетот Архус со поддршка на Европскиот институт за иновации и технологија (EIT Food).

Претходно оваа година, Oxfam International објави дека богатството на милијардерите со храна и енергија се зголемило за повеќе од 400 милијарди евра, или 453 милијарди долари, од 2020 година, што е еднакво на профит од 1 милијарда долари на секои два дена.

Купувачите најмногу почувствуваа дека цените се зголемени кај производите од животинско потекло, како црвено месо 55 отсто, риба 52 отсто и млечни производи 51 отсто.

Според истражувањето, ова доведе до речиси четворица од 10 потрошувачи, односно 37 отсто да купуваат помалку црвено месо, додека третина купуваат помалку риба и живина.

Други „однесувања за заштеда на трошоци“ забележани од истражувачите се префрлањето на поевтини брендови и продавници за да продолжат да ја пополнуваат кошничката за купување.

Според студијата, некои потрошувачи се одлучуваат целосно да намалат одредени производи од нивните намирници, тоа се главно удобна храна 12 отсто, на пример подготвени оброци, и алкохолни пијалоци околу 10 отсто.

Според Safe Food Advocacy Europe, во 2021 година, 7,3 отсто од целокупното население на ЕУ не можело да си дозволи оброк со месо, риба или еквивалент на вегетаријанска храна секој втор ден.

Слично на тоа, истражувањето предводено од европските универзитети покажа дека зголемувањето на цените на храната ги натера потрошувачите да направат „понамерен“ избор за купување.

Со други зборови, повеќе од половина од анкетираните рекле дека ги проверуваат цените повеќе отколку пред пандемијата, додека четири од десет тврдат дека прават помалку непланирани купувања. Ова претставува зголемување од 35% и 26%, соодветно, од 2020 година.

Проектот е последователна студија на истражувањето спроведено во 2020 година, кое идентификуваше дека мерките за заклучување Ковид-19 можеби предизвикале трајни промени во однесувањето во однос на потрошувачката на храна.

Етикетите, исто така, играат клучна улога во однесувањето на потрошувачите, бидејќи истражувањето покажа дека речиси четири од 10 купувачи ги користат почесто за да споредуваат производи.

Генерално, трендот во Европа покажува дека повеќето луѓе ги адаптирале своите навики за купување или со обрнување повеќе внимание на цените на храната или со правење повеќе „внимателни избори“, како што се проверка на етикетите или барање „иновации во храната“.

Подготвено од А.Ѓ.

About Author