21.12.2022 Скопје
Во текот на вчерашниот ден, администрацијата на Бајден објави построги стандарди за емисиите на смог од камиони, комбиња и автобуси, почнувајќи од моделот 2027 година, прва од неколкуте федерални акции насочени кон ограничување на загадувањето на возилата.
Според Министерството за енергетика, камионите со средна и тешка работа претставуваат само околу 4 отсто од возилата во САД, но поради нивната поголема големина и поголеми растојанија на патување, возилата трошат повеќе од 25 отсто од вкупното гориво на автопатот и сочинуваат скоро 30 отсто од емисиите на јаглерод на автопатот.
Новите правила на Агенцијата за заштита на животната средина се првото ажурирање на стандардите за чист воздух за тешките возила по повеќе од 20 години. Стандардите до 2045 година ќе резултираат со намалување на азотниот оксид за 48 отсто, на бензинот за 28 отсто, на испарливите органски соединенија за 23 отсто и на јаглерод моноксидот за 18 отсто. Сите овие емисии може да предизвикаат здравствени проблеми за луѓето.
Новите правила, исто така, ќе помогнат во борбата против климатските промени, иако тие веројатно нема да имаат никакво влијание врз емисиите на јаглерод диоксид. Според ЕПА, азотниот оксид е приближно 300 пати посилен од јаглерод диоксидот во загревањето на атмосферата и сочинува околу 7 отсто од сите емисии на стакленички гасови во САД од човековата активност.
Агенцијата проценува дека стандардите ќе резултираат со до 2.900 помалку предвремени смртни случаи, 6.700 помалку примени во болница и посети на одделот за итни случаи, 18.000 помалку случаи на детска астма и 29 милијарди долари годишни нето придобивки до 2045 година.
Мајкл Реган, администратор на ЕПА, рече дека акциите ќе го заштитат здравјето на 72 милиони луѓе кои живеат во близина на товарните патишта со камиони во САД, вклучувајќи ги и најзагрозените популации во историски загадените заедници.
ЕПА треба да предложи на пролет посебни стандарди за стакленички гасови за тешки возила, почнувајќи од моделската 2027 година. Агенцијата, исто така, соопшти дека ќе го одложи донесувањето одлука до почетокот на следната година за барањата на Калифорнија да постави сопствени правила за емисии на тешки камиони.
Вики Патон, генерален советник за Фондот за заштита на животната средина, ги пофали стандардите и ја повика агенцијата брзо да продолжи напред кон признавање на државните стандарди усвоени од држави како Калифорнија кои имаат за цел постепено да го укинат дизел горивото.
Џед Мандел, претседател на Здружението на производители на камиони и мотори, индустриска групација, рече дека новите стандарди на агенцијата се строги и тешко ќе се спроведат.
Стандардите на EПA ќе стапат на сила 60 дена по објавувањето во Федералниот регистар.
Подготвено од А.Ѓ.